دنیای اقتصاد: در پی افشای محتوای ایمیلی خصوصی درباره توانایی اتمی اسرائیل و نشانه گرفتن ایران با سلاح اتمی توسط این کشور، کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا ادعا کرد که اطلاعات موجود در این ایمیل در دسترس همگان بوده است. در آغاز هفته گذشته، هزاران ایمیل خصوصی پاول به دست هکرها منتشر شد. از جمله یک ایمیل حاوی اطلاعاتی درباره توانایی اتمی رژیم صهیونیستی.

پاول در این ایمیل خطاب به دوستی نوشته است که «تهرانی‌ها می‌دانند که اسرائیل دویست تا [کلاهک اتمی] دارد که همگی به سوی تهران نشانه‌گیری شده و ما هم هزاران [از این کلاهک‌ها] داریم.» در واکنش به افشای این اطلاعات محرمانه در یک ایمیل خصوصی، سخنگوی کالین پاول روز جمعه، ۲۷ شهریورماه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که اشاره پاول در این ایمیل به «تخمین‌های عمومی» از تعداد کلاهک‌های اسرائیل است. آن‌طور که سخنگوی این ژنرال بازنشسته و وزیر خارجه سابق آمریکا گفته است، این اطلاعات در دسترس همگان هست وگرنه او «هیچ اطلاعاتی از منابع آمریکایی درباره وجود یا اندازه توانایی هسته‌ای اسرائیل ندارد.» سخنگوی کالین پاول گفت: «او این ایمیل را ۱۰ سال پس از ترک دولت نوشته و از آن پس هیچ اطلاعات محرمانه‌ای دریافت نکرده است.»

اسرائیل هیچ‌گاه وجود زرادخانه‌‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای خود را افشا نکرده و در این باره همواره سیاست ابهام را در پیش گرفته است. در مورد افشای ایمیل کالین پاول نیز ظاهرا دولت اسرائیل قرار است همین خط‌مشی را دنبال کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید که سخنگوی سفارت اسرائیل در واشنگتن از اظهارنظر درباره ایمیل اخیر و اینکه اسرائیل سلاح اتمی دارد یا خیر سر باز زده است. روز جمعه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز همین سیاست را پیشه کرده و در گفت‌وگو با خبرنگاران از اظهارنظر درباره افشای ایمیل کالین پاول خودداری کرد.

ایمیل‌های خصوصی کالین پاول در وب‌سایت «دی‌سی‌لیکس» منتشر شده که برخی از تحلیلگران معتقدند به کرملین و دولت ولادیمیر پوتین مرتبط است و هدف از افشای این ایمیل‌ها تلاش برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. آن‌طور که تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون گفته است، روسیه ترجیح می‌دهد نامزد حزب جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ پا به کاخ سفید بگذارد. برخلاف دشمنی سنتی جمهوری‌خواهان با کرملین، ترامپ در چند مورد آشکارا از ولادیمیر پوتین تعریف و تمجید کرده و او و شیوه حکمرانی‌اش را ستوده است.