دنیای اقتصاد: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره روند انجام ماموریت‌های محوله مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی یک مساله نگران‌کننده و جزو موضوعاتی است که زیرساخت‌های جامعه را هدف قرار داده است.

آسیب‌هایی چون اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق و... همگی می‌توانند اساس جامعه را دچار اشکالات و تنش کنند.به گزارش «ایسنا» او افزود: تاکنون سه جلسه با مقام معظم رهبری داشته‌ایم و جلسه چهارم در آبان‌ماه برگزار می‌شود و باید گزارش کاری را در این جلسه ارائه کنیم. وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در راستای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در ابتدای طرح گفت: هماهنگی‌هایی با دادستانی انجام شده تا بتوانیم این افراد را دو برابر زمان تعیین شده نگهداری کنیم تا کاملا بهبود یابند. اگر ۷هزار معتاد متجاهر را جمع‌آوری کنیم ۳۵ درصد کاهش در سرقت‌ها خواهیم داشت و خرده‌فروشی مواد نیز ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد؛ این طرح شروع خوبی است.همچنین به گزارش «ایرنا» وزیر کشور با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است، گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان انجام شده و انتخابات خوبی پیش رو خواهیم داشت.

لزوم پرهیز از انجام هرگونه اقدامات تفرقه‌انگیز

همچنین به گزارش «ایرنا» وزیر کشور در نشست مشترک استانداران و اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی، نسبت به پرهیز از انجام هرگونه اقدامات تفرقه انگیز به خصوص با توجه به شرایط منطقه و همچنین ضرورت توجه و احترام به آداب و رسوم مردم عراق تاکید کرد و گفت: اولویت نخست، تامین امنیت زائران اربعین حسینی است.