ادامه ارزیابی‌های وزارت کشور از استانداران و فرمانداران

دنیای اقتصاد: محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور از معرفی رئیس ستاد انتخابات کشور در دی‌ماه خبر داد و گفت که مباحث انتخاباتی را از دی‌ماه آغاز می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم او همچنین گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این بوده که جو جامعه را زود انتخاباتی نکنیم و وزارت کشور نیز در پی همین است و مباحث انتخاباتی را از دی‌ماه آغاز می‌کنیم. محمدحسین مقیمی روز گذشته در سمینار آموزشی توجیهی یک روزه فرمانداران و بخشداران استان کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات را حق‌الناس دانستن رای مردم عنوان کرد و افزود: باید بدانیم که رای مردم حق‌الناس است و صیانت از رای مردم یعنی صیانت از حق‌الناس.

به گزارش «ایسنا» وی افزود: اصل مهم دیگر در برگزاری انتخابات این است که کارها را بر اساس قانون به پیش ببریم و سومین اصل هم که باید مدنظر همه ما باشد، رعایت اصل بی‌طرفی است.او تاکید کرد: همه زیرمجموعه‌های وزارت کشور باید در انتخابات پیش رو این سه اصل را با جدیت تمام محور کار خود قرار دهند.معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی آرامش و نشاط سیاسی همراه با هم در کشور برقرار بود، گفت: در انتخابات پیش رو نیز تلاش ما بر این است که این نشاط سیاسی همراه با آرامش سیاسی در اوج خود باشد.

رصد فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی

همچنین به گزارش «ایسنا» مقیمی بر رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات تاکید کرد. به گزارش «ایرنا» قائم‌مقام وزیر کشور نیز در ادامه به رصد فعالیت‌های زودهنگام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اشاره و اظهار کرد: این افراد بهتر است تبلیغات خود را در موعد مقرر انجام داده و به قانون احترام بگذارند.

برخی افراد دوست ندارند دولت کار کند

به گزارش «ایرنا» قائم‌مقام وزیر کشور، در بخش دیگری از سخنانش در این همایش، ارتقای سطح معیشت مردم، رفع بیکاری و رونق اقتصادی را از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت در سه سال اخیر در شاخص‌های کاهش نرخ تورم و بیکاری و رشد اقتصادی موفق عمل کرده است.مقیمی با یادآوری اینکه دولت یازدهم در سیاست داخلی و خارجی براساس تعهداتی که به مردم داده عمل می‌کند، گفت: با نگاهی به دستاوردهای سه سال اخیر در زمینه سیاست داخلی و خارجی می‌بینیم که دولت موفق عمل کرده است.

قائم‌مقام وزیر کشور، دولت را پاسخگو به مردم دانست، اما در عین حال افزود: سوالاتی را که از این دولت درباره تورم و وضعیت اقتصادی می‌شود باید از دولت گذشته پرسید، اما ما به‌دلیل پایبند بودن به اصل پاسخگویی، مسائل اقتصادی و دستاوردهای دولت را برای همه به صورت شفاف اعلام می‌کنیم که برخی افراد بازهم دولت را در این باره مورد سوال قرار می‌دهند. او با بیان اینکه دولت با برنامه و با اولویت رفع مشکلات مردم با جدیت تلاش می‌کند، گفت: برخی افراد دوست ندارند دولت کار کند و از این رو همواره با طرح سوالات انحرافی به‌دنبال ایجاد مانع در خدمت‌رسانی دولت به مردم هستند.

تمام وقت خود را معطوف «برجام» نکردیم

همچنین به گزارش «ایسنا» قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به انتقاد منتقدان دولت در خصوص اینکه دولت تمام وقت خود را معطوف به مساله برجام کرده است، گفت: قطعا اینطور نیست و دولت مذاکرات را به تیم مذاکره‌کننده سپرده و در کنار پیگیری مذاکرات به مسائل دیگر کشور هم رسیدگی کرده است.

او افزود: قطعا دولت در کنار مذاکرات هسته‌ای، مسائل دیگر کشور از جمله بحث اقتصاد را نیز با جدیت دنبال کرده و می‌کند.

مقیمی به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این قانون قرار نبود به کسی که پورشه سوار می‌شود یا با یک تلفن میلیاردها تومان پول جابه‌جا می‌کند، یارانه بدهیم.مقیمی در گفت‌وگو با «ایرنا» از پیگیری موضوع یارانه احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ خبر داد. قائم‌مقام وزیر کشور همچنین درباره سرنوشت لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات با توجه به رد این لایحه در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: امیدواریم این لایحه در صحن مجلس رای لازم را بیاورد.وی افزود: البته ما در لایحه جامع قانون انتخابات که به هیات دولت ارسال شده است بحث شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات را لحاظ کرده‌ایم.

ارزیابی استانداران و تغییر فرمانداران

همچنین به گزارش «ایلنا» محمدحسین مقیمی در نشست جمع‌بندی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، درباره جابه‌جایی برخی استانداران و فرمانداران در نقاط مختلف کشور به‌خاطر برگزاری انتخابات اعلام کرد: وقتی انتخابات خوب برگزار می‌شود دلیلی ندارد کسی به‌خاطر انتخابات جابه‌جا شود؛ اما اگر کسی نتواند سایر مسوولیت‌های خود را به خوبی انجام دهد، تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین به گزارش «ایرنا» قائم‌مقام وزیر کشور گفت: احتمال تغییر فرمانداران به صورت محدود و موردی وجود دارد. مقیمی افزود: تغییر فرمانداران بسیار جزیی و در بین افرادی است که یا به سن بازنشستگی رسیده‌اند و یا این یقین برای دولت حاصل شده که آن فرد، دیگر کارآیی لازم را در شهرستان مربوطه ندارد و می‌تواند در بخش دیگری خدمات مناسب‌تری ارایه دهد.در همین ارتباط سیدسلمان سامانی، قائم‌مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه استاندار اصفهان استعفا نداده است، گفت: بحث تغییر استاندار اصفهان در دست بررسی است و به محض رسیدن به جمع‌بندی نهایی، نتیجه را اعلام می‌کنیم.سیدسلمان سامانی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: ارزیابی‌های وزارت کشور از استانداران و فرمانداران استمرار دارد.به گزارش «ایرنا» برخی رسانه‌ها روز سه‌شنبه از استعفای رسول زرگرپور استاندار اصفهان و موافقت وزارت کشور با این استعفا خبر داده بودند.