گروه خبر: خطیب نمازجمعه تهران از امضای سند FATF و تحریم برخی نهادهای داخلی در چارچوب تعهدات کارگروه بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تروریسم به شدت انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تصریح کرد: با چه جرأتی به‌طور محرمانه این سند را امضا کرده‌اند؟ اینها می‌خواهند به‌عنوان مبارزه با پولشویی اطلاعات مالی و بانکی را به دشمن بدهند.

او گفت: اینها می‌خواهند خودمان را تحریم کنیم؛ یعنی افراد و نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران را که دشمن آنان نمی‌پسندد، می‌خواهند براندازند. آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نباید در این قضیه ساکت باشد.همچنین به گزارش «ایرنا» خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فاجعه منا و به شهادت رسیدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام گفت: متعجبم از اینکه به جز ایران هیچ یک از کشورهایی که حجاج آنها هم در این فاجعه به شهادت رسیدند اعتراض نکردند.

آیت‌الله جنتی به موضوع فیش‌های حقوقی نیز اشاره کرد و گفت: برخی جاها جهش عجیبی پیدا شد، دو سه سال اخیر صندوق توسعه ملی یک جهش عجیبی برای بالا کشیدن بیت‌المال پیدا کرد و گاهی اوقات حقوق برخی به ۵۷ میلیون تومان رسید. او گفت: برخی از این متهمان در هیات‌مدیره‌های چند شرکت دخالت دارند، برخی در ۲۳ هیات‌مدیره عضو هستند و برخی از دستگاه‌های زیان ده و ورشکسته پاداش دریافت کرده‌اند. آیت‌الله جنتی گفت: البته موارد دیگری هم از قبیل املاک هست که آن هم باید پیگیری شود. همچنین به گزارش «ایسنا» شرکت‌کنندگان در مراسم نماز جمعه تهران در سالگرد فاجعه منا با برگزاری تظاهراتی جنایات رژیم آل سعود و همچنین اقدامات آل خلیفه را محکوم کردند.