گروه خبر: وزیر کشور تاکید کرد که در گذشته شاهد قهرهای ۱۱ روزه‌ای بودیم و گروه‌ها و جریان‌ها در مقابل یکدیگر می‌ایستادند که این وضعیت مردم را ناراحت کرده بود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی این اظهارات را روز پنج‌شنبه در همایش شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای شهر استان قزوین مطرح کرد. بر اساس گزارش «ایرنا» از این مراسم، وزیر کشور ادامه داد: روزهایی را پشت سرگذاشتیم که سران قوا در مجلس با توهم‌هایی که وجود داشت با یکدیگر درگیر شده و یکی سی‌دی علیه دیگری پخش می‌کرد و دیگری نیز مجبور به دفاع و پاسخ می‌شد؛ به‌طوری‌‌که این موضوع خاطر مقام معظم رهبری را مکدر ساخته و ایشان این روند را شرعا و قانونا غلط و نادرست خواندند. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امروز باید شکرگزار امنیت و وحدت موجود در کشور باشیم، تاکید کرد: قوای سه‌گانه ما در راستای پیشبرد امور کشور ارتباط صمیمی و تنگاتنگی با یکدیگر داشته و فضای داخلی نیز توام با آرامش و وحدت است تا جایی که با پختگی و ورزیدگی احزاب و گروه‌ها و تلاش دولت، انتخاباتی بزرگ را با وجود همه تلاش‌های دشمن در امنیت و سلامت کامل برگزار کردیم.

برخورد با برهم زنندگان جلسات انتخاباتی

عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین در گفت‌وگویی با «ایسنا» به موضوع فعالیت‌های انتخاباتی پرداخت و تاکید کرد: افراد به جای آنکه از فرصت جشن‌های مذهبی و مساجد برای بیان دیدگاه‌های سیاسی خود استفاده کنند، به وزارت کشور تقاضای مجوز برای برگزاری تجمع و سخنرانی بدهند و ما هم در وزارت کشور مانعی نداشته و به آنها مجوز می‌دهیم. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در این گفت‌وگو اعلام کرد: «اگر کسی بخواهد در انتخابات پیش رو جلسه‌ای را بر هم بزند با او برخورد می‌کنیم و با کسی تعارف نداریم.» او در پاسخ به انتقادها درباره به‌کارگیری برخی فرمانداران نیز گفت: همه را راحت کنم گرایش سیاسی افراد ملاک انتخاب ما نیست، البته اگر ببینیم کسی روش اعتدالی و سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کند، او را تعویض می‌‌کنیم. بعد از انتخابات هم تغییر تعدادی از فرمانداران را در دستور کار قرار دادیم که انجام شد. رحمانی‌فضلی که با «ایسنا» گفت‌وگو می‌کرد، درباره موضع وزارت کشور نسبت به پیشنهادهای دادستان تهران در رابطه با کنسرت‌ها نیز گفت: وزارت کشور مسوول تامین امنیت بوده و هیچ نقشی در محتوای کنسرت‌ها ندارد و در این مدت هم هیچ مساله امنیتی رخ نداده که ما مقصر باشیم. اما وقتی دادستانی حکم قضایی می‌دهد نمی‌توانیم مقابل آن بایستیم و فرمانداران ما نمی‌توانند از اجرای آن استنکاف کنند. او تاکید کرد: ما باید کشور را در چارچوب قوانین حاکم اداره کنیم. قانون می‌گوید تایید محتوای کنسرت‌ها با وزارت ارشاد و مسوول امنیت هم وزارت کشور است و فرد دیگری در این بین نیست. اگر ملاک هم نظر فقهی است نظر فقهی باید در چارچوب قانون تجلی پیدا کند. وزیر کشور افزود: به رئیس قوه‌قضائیه نامه نوشته‌ام و گفته‌ام باید وحدت رویه در کشور به‌وجود آید و مسوولیت امنیت کنسرت بر عهده شوراهای تامین استان‌ها خواهد بود و ما امنیت را تضمین می‌کنیم.