خبرگزاری صدا وسیما:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرحی دو فوریتی برای الزام دولت به کسب مصوبه مجلس در اجرای تعهدات به کارگروه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی«FATF» خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی گفت: مجلس به‌طور عام و کمیسیون اقتصادی به‌طور خاص از حدود ۲ ماه پیش بررسی پرونده «FATF» را در دستور کار داده و تاکنون جلساتی با حضور مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و دیگر نهادهای ذی‌ربط برگزار شده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: جمع‌‌بندی جلسات و گزارش‌های مختلف این است که «FATF» تعهدی الزام‌آور است و طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی باید به تصویب مجلس برسد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر این اساس در حال تهیه طرحی دو فوریتی هستیم که طبق آن دولت ملزم می‌شود «FATF» را به تصویب مجلس برساند. این طرح در اوایل مهر تقدیم هیات‌رئیسه خواهد شد تا روند قانونی آن طی شود.

نشست بررسی FATF

همچنین به گزارش «ایرنا» نشست بررسی کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و گروه اقدام مالی روز گذشته با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.