فارس:دادستان کل کشور گفت: هیاتی مأمور رسیدگی به موضوع مطالب منتشره علیه اعضای شورای شهر تهران شد و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی‌ها به رئیس قوه‌قضائیه اعلام می‌شود. محمدجعفر منتظری افزود: این اقدام در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال و همچنین صیانت از اشخاص است آن هم مادامی که هنوز جرمی ثابت نشده است.

محمد جعفر منتظری شنبه شب در خبر ۲۱ درخصوص ابلاغ رئیس قوه‌قضائیه به دادستان کشور برای رسیدگی به مطالب منتشره علیه اعضای شورای شهر تهران گفت: با توجه به ابلاغ رئیس قوه‌قضائیه و همچنین تقاضانامه شهردار تهران، اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده ایم. وی ادامه داد: در همین جا از دادستان تهران و دادستان‌های سراسر کشور می‌خواهم با رسانه‌هایی که رعایت قانون را نمی‌کنند، برخورد کنند ما هم پیگیری می‌کنیم که اگر کسی تخلف کرده باشد با او برخورد کنیم. منتظری در پاسخ به این سوال که تهیه گزارش چقدر زمان می‌برد؟ گفت: سعی می‌کنم ظرف مدت یک ماه آینده نتیجه را اعلام کنم.

مجلس مانع از حضور متخلفان شورای شهر در انتخابات

در همین ارتباط روز گذشته علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به پرونده واگذاری املاک عمومی شهر تهران به برخی از مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران گفت: بحث تخلف‌های احتمالی شهرداری تهران باتوجه به اینکه به بخش قابل‌توجهی از شهروندان کشور مربوط می‌شود، موضوع مهمی است و مجلس نیز وظیفه دارد در این باره اقدامات لازم را انجام دهد. وی افزود: قطعا درصورت اثبات این تخلف‌ها، مجلس مانع از حضور مجدد این افراد در انتخابات خواهد شد؛ درصورتی‌که شهرداری تهران مستنداتی ارائه کند که اعمال این تخفیف‌ها برای کارکنان قانونی بوده، به‌دلیل سوءمدیریت‌هایی که منجر به بروز چنین اقدام‌های نامتعارفی شده، باید با مسوولان برخورد شود.