ایسنا: وزیر کشور درباره پرونده «املاک نجومی» و واگذاری املاک گران‌قیمت به برخی مدیران شهری از دستور خود به معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان‌ شهرداری‌ها برای بررسی این پرونده خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: درباره این موضوع سازمان بازرسی بررسی‌هایی انجام داده و به گزارش‌های اولیه‌ای رسیده و این گزارش اولیه را برای شهرداری فرستاده است تا شهرداری پاسخ دهد. وی اضافه کرد: شهرداری باید متناسب با اختیارات و قوانینی که دارد درباره این گزارش‌ها پاسخگو باشد که آیا اقدامش مطابق با قانون بوده یا خیر؟

وزیر کشور با انتقاد از انتشار اسامی عده‌ای در سطح وسیع در سایت‌ها و رسانه‌ها بدون آنکه تخلف‌شان اثبات شود، گفت: وقتی این نامه رسانه‌ای می‌شود به اعتماد عمومی لطمه وارد می‌کند و آبروی عده‌ای به خطر می‌افتد، البته منظور این نیست که اگر شخصی تخلف کرده نباید با او برخورد شود بلکه تا مساله‌ای مورد بررسی قانونی قرار نگرفته و حکم درباره آن صادر نشده نباید در جامعه مطرح شود و این به معنای پنهان کردن از مردم نیست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه موضوع اخیر نیز حتما باید پیگیری شود، گفت: بنده نیز به معاون مربوطه خودمان و رئیس سازمان شهرداری‌ها که در آنجا واحد بازرسی دارد، دستور دادم تا پرونده‌ها را از شهرداری بگیرد و با قانون منطبق کند و اگر اشکالی وجود داشته باشد اقدام می‌کنیم. در مجموع درباره ابهامی که در جامعه ایجاد شده قطعا باید شفاف‌سازی شود.