تاکید عارف بر حفظ انسجام اصلاح‌طلبان

گروه خبر: محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت حسن روحانی گفت که «احساس می‌شود در خیلی از دستگاه‌ها شعار تغییر که مردم به آن در اسفند ۹۴ رای دادند، درک نشده است». عارف صبح دیروز، در نشست سراسری شورای نمایندگان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی در هفته‌های اول مجلس بسیار فعال بودند و گله ما این است چرا آنها در راستای مطالبات مردم فعالیت خود را مدیریت نمی‌کنند.

به گزارش «ایسنا» این نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مردم خواهان تغییر در نگرش‌ها هستند، گفت: ۵۰ یا ۶۰ درصد مدیران دستگاه‌ها متعلق به دوران گذشته هستند که با دولت همراهی نمی‌کنند. رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه بحث استیضاح برخی وزرا ازسوی نمایندگان به حق مطرح شده است، گفت: «چرا برخی مدیران که به بهانه وجود مجلس نهم در ابتدای دولت سرکار آمدند، تغییر نکردند؟ چه تلاشی برای تغییر فضای امنیتی دانشگاه‌ها انجام شده است؟ موضع ما این است که هر گروه دانشجویی باید برای فعالیت میدان داشته باشد. نباید فضا برای یک طرف بسته شده و طرف دیگر کاملا آزاد باشد. وزارت علوم پاسخ دهد چرا به درخواست برای تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی پاسخ نمی‌دهند.» او با تاکید بر اینکه البته اصلاحاتی در درون دانشگاه‌ها انجام شده، این اصلاحات را کافی ندانست و گفت: من معتقدم دانشجو باید در دانشگاه آزاد باشد تا حرف و نظر خود را بیان کند. این نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به موضوع لغو کنسرت‌ها گفت: «مبنا باید مر قانون باشد و همه دستگاه‌ها مر قانون را اجرا کنند. با چه اختیاری اجازه نمی‌دهند کنسرت در یک شهر برگزار شود؟» عارف با تاکید بر اینکه مهمترین مساله مردم را معیشت و اشتغال جوانان می‌دانیم و آن را در مجلس به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: «ما ابزار تحقیق و تفحص را هم جدی می‌دانیم زیرا متاسفانه فساد اقتصادی در اغلب دستگاه‌های ما ریشه دوانده است. هر جا احساس نیاز کنیم تحقیق و تفحص را دنبال کرده و آن را هم سیاسی نمی‌کنیم.»

هیچ‌گاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم

نماینده تهران در مجلس در ادامه اظهارات خود، مهمترین دستاورد اصلاحات در سال ۹۴ را تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری و رسیدن به یک ائتلاف فراگیر خواند و تاکید کرد: ما هیچ‌گاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم و توانستیم به آرزوی وحدت دست یابیم. عارف با اشاره به حملات اخیر به فراکسیون امید گفت: حملات دو هفته اخیر به فراکسیون امید بی‌دلیل نیست زیرا ما توانستیم دو نفر از اعضای این فراکسیون را به‌عنوان ناظر در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب کنیم.

از دو ساعت بعد از این اتفاق، حملات به فراکسیون امید در فضای مجازی آغاز شد. او با تاکید بر اینکه ما باید انسجام خود را حفظ کنیم، گفت: خواهش من از درون جبهه اصلاحات این است که قدر انسجام را بدانند. ما اگر دچار غرور و خودبزرگ‌بینی شویم، گرفتار خواهیم شد. من انتقادهای احزاب اصلاح طلب را می‌پذیرم و معتقدم عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری باید نقد شده و اشکالات آن برطرف شود، اما باید بپذیریم که فقط یک شورا و یک مرکز فرماندهی داشته باشیم.

تغییر ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

در همین حال، رئیس فراکسیون امید درباره تعیین رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با کناره‌گیری وی از این سمت اظهار کرد: هنوز هیچ بحثی روی هیچ مصداقی انجام نشده است. در مقطع فعلی بحث اصلی ما ارزیابی عملکرد شورای سیاست‌گذاری و آسیب‌شناسی آن است. نماینده مردم تهران با بیان اینکه سعی می‌کنیم قبل از پایان شهریور فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را آغاز کنیم، گفت: رئیس شورای سیاست‌گذاری قاعدتا از یک مرحله تا مرحله بعد تغییر می‌کند الان هم هدف شورای سیاست‌گذاری، انتخابات اردیبهشت ۹۶ خواهد بود.