گروه خبر: علی لاریجانی، رئیس مجلس و رئیس فراکسیون ولایت، ۲۰ نماینده مجلس را مامور تدوین اساسنامه این فراکسیون کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرار است اساسنامه فراکسیون ولایت حدود یک‌ماه دیگر در نشست مجمع عمومی این فراکسیون رونمایی شود. همچنین همزمان با رونمایی از اساسنامه، اعضای شورای مرکزی و هیات رئیسه فراکسیون ولایت نیز مشخص می‌شوند.

پیگیری طرح استیضاح فانی از سوی نمایندگان

در خبری دیگر از پارلمان، محمد بیرانوند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که بخشی از سوالات و ابهامات نمایندگان پیرامون عملکرد وزارت آموزش و پرورش باقی مانده است از این رو طرح استیضاح فانی از سوی برخی از نمایندگان مجلس پیگیری می‎شود. بیرانوند در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اعلام کرد که طرح استیضاح فانی با توجه به سه هفته تعطیلی مجلس به بعد از تعطیلات مجلس موکول می‌شود.فاطمه سعیدی یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز از ادامه بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش پیش از این یک بار در مجلس نهم توانست در جلسه استیضاح خود، از نمایندگان رای اعتماد مجدد بگیرد.

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از آب سنگین اراک

در خبری دیگر جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از احتمال بازدید اعضای این کمیسیون از تاسیسات آب سنگین اراک طی هفته جاری خبر داد. کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به دومین گزارش سه ماهه اجرای برجام که ۲۶ تیرماه از سوی وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی ارائه شده است، گفت: گزارش اول از واقعیت‌ها فاصله زیادی داشت، اما گزارش دوم تا ۵۰ درصد واقعیت‌ها را گفته بود که البته به چهره زیبای برجام بازمی‌گشت، اما چهره دیگر برجام را نگفته است.