گروه دیپلماسی: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «سخنان منتشر شده در یکی از رسانه‌های کشور به نقل از آقای کریمی‌قدوسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور فرد دستگیر شده در هیات همراه وزیر محترم امور خارجه در سفر اخیر به کشور ترکیه ادعایی بی‌پایه و اساس، بی‌ربط، کذب محض و قولی غلط است. به گزارش «ایرنا» به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «چگونه ممکن است آقای قدوسی که نمایندگی مردم محترم و صادق مشهد مقدس را در مجلس محترم شورای اسلامی بر عهده دارند، در عصر ارتباطات گسترده که دسترسی به اطلاعات صحیح پیرامون یک سفر سیاسی بسیار سهل و آسان است به خود اجازه می‌دهد مطالبی غلط را عجولانه و بدون هیچ‌گونه بررسی اولیه بیان کند.»

قاسمی تاکید کرد: «بی‌شک علل و انگیزه‌های آشکار و نهان اظهار چنین سخنان بی‌اصل و اساسی کاملا واضح و روشن است» او افزود: «وزارت امور خارجه با مدنظر قرار دادن مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به این‌گونه دروغ‌پردازی‌های واهی و بازی‌های سیاسی ناصواب را ندارد و تاکید می‌کند که عده‌ای محدود نباید منافع و امنیت ملی را قربانی اهداف و اغراض زودگذر جناحی و شخصی خود کنند.» پیش‌تر جواد کریمی‌قدوسی نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگو با مجله «رمز عبور» مدعی دستگیری جاسوس و نفوذی آمریکا در تیم مذاکره‌کننده ایران شد. به گزارش عصر ایران، کریمی‌قدوسی در این مصاحبه که بخش‌هایی از آن توسط سایت رجانیوز منتشر شده گفته است: «این جاسوس ۱۰ روز پیش در سفر محمد جواد ظریف به ترکیه جزو تیم سفر بوده اما از همان داخل هواپیما دستور بازداشت او صادر می‌شود و او از داخل هواپیما در ترکیه پیاده نمی‌شود و به ایران بازگردانده می‌شود.»

دری اصفهانی: بازداشت نشدم

همزمان عبدالرسول دری اصفهانی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، بازداشت خود را به دلیل جاسوسی تکذیب کرد. به گزارش عصر ایران، قبل از این جواد کریمی‌قدوسی (نماینده مشهد) مدعی بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به دلیل جاسوسی شده بود. برخی رسانه‌ها نیز مدعی شده بودند نام این فرد دری اصفهانی است. اکنون دری اصفهانی در مصاحبه با سایت خبری «بانک‌مردم» این اتهامات را تکذیب کرده و گفته است که آزاد است. «دری اصفهانی» در این مصاحبه با مضحک خواندن اخبار حاشیه‌ای علیه خود گفت: «من که دارم با شما صحبت می‌کنم در بانک مرکزی هستم و بازداشت نشدم. من تمام وجودم را برای اعتلای ایران تقدیم کرده‌ام. تمام تلاش من در طول عمر خدمت به ایران و اعتلای کشورم بوده و خواهد بود.» او افزود: «تمام این مطالبی که در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شده کذب محض است و نمی‌دانم این خبررسانی‌ها چرا و با چه هدفی انجام می‌شود.»

آخرین جزئیات از بازداشت یک متهم به جاسوسی

همچنین «ایسنا» در گزارشی در این رابطه نوشت، فرد مورد اشاره عضویتی در ستاد برجام و وزارت خارجه نداشته و فقط در مقاطعی از طرف یکی از بخش‌های اقتصادی کشور برحسب نیاز در تیم مذاکره‌کننده و مسائل مربوط به برجام حضور داشته است. این منابع مطلع با اشاره به اینکه چندی پیش مطرح شده بود که فرد بازداشت شده از ستاد برجام است، اعلام کردند: ‌«دبیر ستاد برجام و اعضای آن کاملا مشخص هستند و او هیچ عضویتی در این ستاد ندارد. با توجه به اینکه این موضوع، یک پرونده امنیتی و قضایی است احتمالا مسوولان مربوطه در زمان مقرر و در صورت لزوم در این ارتباط اطلاع‌رسانی بیش‌تری خواهند کرد.»