گروه خبر: دادستان تهران از موافقت با انتقال دو هزار میلیارد تومان اموال بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، در مورد موافقت با انتقال اموال بابک زنجانی اظهار کرد: دادستانی طبق آخرین اظهارنظر هیات کارشناسی، با انتقال اموال متهم به ماخذ دو هزار میلیارد تومان به وزارت نفت موافقت کرد که ۱۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به اموال کارشناسی شده و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به سایر اموال است. او از پیشنهاد دادستانی تهران به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای فعال شدن وزارت امور خارجه در دو کشور تاجیکستان و ترکیه به‌منظور استیفای اموال بابک زنجانی خبر داد. او همچنین با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در مورد فاجعه منا گفت: تاکنون ۶۶۲ نفر از ۲۲۰ خانواده شهدا و ۱۱ نفر از مصدومان شکایت کرده‌اند. به گفته او دادسرا در آخرین اقدام از پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست کرد تا عربستان مستندات فاجعه منا را برای ایران ارسال کند.

دادستان تهران درادامه از عدم همکاری پزشکان قانونی در اجرای احکام اسیدپاشی گلایه کرد و افزود: اجرای احکام مرتکبان اسیدپاشی که مستلزم حضور و نظارت پزشک است، با تاخیر مواجه شده است. جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه احکام قطعی باید اجرا شود، هیچ توجیهی را در عدم همکاری با دادسرای جنایی پیرامون اجرای احکام مرتکبان اسیدپاشی قابل‌پذیرش ندانست. همچنین به گزارش «ایرنا» دادستان تهران طی سخنانی ادعای برخی رسانه‌ها مبنی‌بر ممنوع‌الفعالیت شدن هنرمندان و تهیه‌کنندگان سینما را تکذیب کرد.

در همین ارتباط روز گذشته رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی از ارائه وکالت موکل خود به شرکت نفت برای پیگیری اموال در دبی خبر داد. کوهپایه‌زاده همچنین گفت: موکل من بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار به شرکتی در امارات نفت فروخته اما آن شرکت بدهی‌اش را پرداخت نکرد، پس از اینکه زنجانی گرفتار شد آنها هم سوء استفاده کردند. وی افزود: با توجه به وکالتی که زنجانی به شرکت نفت داده این امکان فراهم شده تا این مطالبات وصول شده و به بیت‌المال بازگردد.