گروه خبر: نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان، کار انتخاب ناظران مجلس در شوراها را ادامه دادند و بر این اساس سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی و غلامرضا کاتب را به‌عنوان ناظران مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما برگزیدند. با رای موافق مجلسی‌ها همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر و احمد کاظمی، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه شدند.

مجلسی‌ها حیدرعلی عابدی را به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی نظام پرستاری، یحیی کمالی‌پور را به عضو ناظر مجلس در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی، علیرضا رحیمی و محمدمهدی برومندی را به‌عنوان ناظران مجلس در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت و نیز سیدناصرموسوی لارگانی را به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی زکات برگزیدند. همچنین مجلسی‌ها در جلسه علنی روز گذشته پارلمان در مصوبه‌ای حوزه انتخابیه «میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب» در مجلس را که دو نماینده داشت، تفکیک و مقرر کردند حوزه انتخابیه «میاندوآب» و همچنین «شاهین‌دژ و تکاب» هر یک دارای یک نماینده مستقل شوند. در خبری دیگر از جلسه علنی دیروز مجلس، هیات رئیسه مجلس دو سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام وصول کرد.نمایندگان مجلس همچنین با فوری بررسی شدن طرح الزام وزارت امور خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی کشور که در دستور کار روز گذشته جلسه علنی مجلس بود، مخالفت کردند.

آمریکا به‌دنبال درج سپاه قدس در فهرست تروریست‌ها

از سوی دیگر، در دفاع از فوریت این طرح بود که کاظم جلالی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از پیگیری طرحی در کنگره آمریکا خبر داد که نیروی قدس سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. جلالی در جلسه علنی دیروز مجلس در توضیح دلایل ارائه طرح یک فوریتی «الزام وزارت خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی» گفت: آمریکا با تجمیع طرح‌ها و لوایح گوناگون در کنگره و پیگیری ایران‌هراسی، به سمتی می‌رود که فضای پسابرجام را تحت تاثیر قرار دهد و ما را پشیمان کند. او افزود: در این طرح‌ها و لوایح که در کنگره آمریکا مطرح می‌شود، چند اولویت را مدنظر قرار داده‌اند؛ از جمله این اولویت‌ها سپاه قدس است تا توان میدانی سپاه را در منطقه به‌ویژه در سوریه تضعیف کنند.