گروه خبر: علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش قرار است برای دومین بار روز یکشنبه آینده به میدان بهارستان برود تا پاسخگوی نمایندگان باشد؛ نمایندگانی که طرح استیضاح او را این بار در مجلس دهم به جریان انداخته‌اند و حالا آنچه سرنوشت نهایی شدن این استیضاح را مشخص می‌کند، پاسخ‌هایی است که فانی به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان می‌دهد.

هرچند قرار بود این جلسه عصر دیروز در کمیسیون آموزش برگزار شود؛ ولی به گفته حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس، به دلیل کمبود فضا و همچنین استقبال فراوان نمایندگان برای شرکت در جلسه با وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی استیضاح وی در این کمیسیون، این جلسه به روز یکشنبه هفته آینده موکول شد. وزیر آموزش و پرورش عصر روز دوشنبه نیز در نشستی با اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان امید پاسخگوی سوالات آنان بود و این بار باید در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور یابد. چند روزی است که هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده است.

هرچند خبرهای ضد و نقیضی از تعداد نمایندگانی که این طرح استیضاح را امضا کرده‌اند منتشر می‌شود، اما آخرین آمار از این امضاها را خبرگزاری تسنیم منتشر کرده و تعداد آن را ۷۷ امضا اعلام کرده است. اخبار حاکی از آن است که در جلسه دو روز پیش فراکسیون امید با فانی برخی از امضاکنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش از صحبت‌های او قانع شدند و در مقابل تعدادی از نمایندگان نیز همچنان بر استیضاح این وزیر کابینه روحانی تاکید دارند. با این همه قرار است هیات‌رئیسه فراکسیون امید نتیجه بررسی‌های خود را درباره استیضاح فانی یا عبور از این طرح در جلسه امروز این کمیسیون اعلام کنند. طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، پیش از این نیز یک بار در مجلس نهم به جریان افتاد که در نهایت در سوم تیرماه ۹۴ با رای اعتماد دوباره نمایندگان به او در راس وزارت آموزش و پروش، او در کابینه حسن روحانی ابقا شد.