گروه خبر: نخستین جلسه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق برنامه، عصر امروز برگزار می‌شود. این خبری است که غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» مطرح کرد. به گفته کاتب در اولین جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه قرار است اعضای هیات رئیسه تلفیق انتخاب شوند.

لایحه برنامه ششم توسعه چه آن زمان که از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس نهمی‌ها تقدیم شد و چه حالا که اصلاحیه آن از سوی معاون رئیس‌جمهوری به مجلس دهمی‌ها ارائه شد، با انتقاد بهارستان‌نشینان روبه‌رو شد. بسیاری از نمایندگان کماکان بر این باورند که دولت لایحه برنامه ششم توسعه را به پارلمان ارائه نکرده و به جای آن، «لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه» را به بهارستان تقدیم کرد. فارغ از انتقادها به مفاد این لایحه، این موضوع مهم‌ترین انتقاد مجلسی‌ها به دولت درباره برنامه ششم توسعه است؛ موضوعی که در جلسات علنی اخیر مجلس نیز موضوع اصلی تذکرات و اخطارهای نمایندگان بوده است.

دولت محتوای برنامه را مجددا بررسی کند

در همین حال رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما پیشنهاد کرد که دولت آنچه را که با عنوان لایحه برنامه ششم ارائه کرده است، پس بگیرد و بعد از بررسی جامع و کامل، با امضای رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه کند. محمدرضا پورابراهیمی آنچه را دولت در لایحه برنامه ششم به مجلس ارائه کرده است، دست‌نیافتنی دانست و گفت: «برنامه ششم در شرایط خاصی قرار گرفته است؛ زیرا چیزی که دولت آن را با عنوان برنامه به مجلس نهم ارائه کرده بود برنامه نبود و تنها یکسری احکام بود که دولت می‌خواست مجوز این احکام را از مجلس بگیرد و بعدا خودش آن را تنظیم کند.»