گروه خبر: آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی روز گذشته تمام‌قد از دستاوردهای دولت یازدهم دفاع کردو ازدولت خواست تا فهرست دستاوردهای برجام را برای مردم بازگو کند. به گزارش «ایرنا»، او همچنین با اشاره به هوچی‌گری‌ها، سم‌پاشی و تخریب‌هایی که علیه حسن روحانی رئیس‌جمهوری می‌شود، گفت: باید کاری کنیم که کشور در دور دوم دولت آقای دکتر روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز گذشته مهمان سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش بود، یکی از دستاوردهای برجام را عضویت ایران در باشگاه کشورهای دارنده جوش هسته‌ای برشمرد و افزود: برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم یکی از ارزنده‌ترین کارهای دولت دکتر روحانی است.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام در ابعاد داخلی و خارجی، ادامه داد: متاسفانه عده‌ای با اهداف سیاسی این دستاورد نظام را زیرسوال می‌برند، در حالی که ما قبل از آن در هواپیمایی، کشتیرانی، بیمه، فروش نفت، بانک و صادرات و واردات مشکلات واقعی داشتیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: همین الان ۴۵۰ بانک سراسر دنیا با بانک‌های کشور کار می‌کنند.آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «در برجام پذیرفته‌اند ایران هم هشتمین عضو آن ۷ عضو سابق شود»، گفت: مواد آن عمدتا آب دریاست و مصرف آن هیچ خطری ندارد.هاشمی رفسنجانی دستیابی ایران به صنعت ایتر و جوش هسته‌ای را مصداق امروزی آیه «سخر لکم الارض و السماء» دانست و با تشریح امتیازات جوش هسته‌ای در مقابل شکافت هسته‌ای، گفت: این علم وارد حوزه تحقیقات بشر شده است و الان چند کشور دارند اولین نیروگاه را در فرانسه می‌سازند.

هاشمی رفسنجانی درادامه با انتقاد از تعبیر کسانی که برجام را سمّ مهلک می‌دانند، افزود: در درون کشور دعواهایی راه‌انداخته شده است که سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران به تردید می‌اندازد. وی تاکید کرد: دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را براساس عقل و منطق بیشتری برای مردم بازگو کند.آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در مقابل منافع ملی و منابع کشور، اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد و باید همه دلسوزان کشور باشند.

انتقاد از حمله به سفارتخانه‌ها

به گزارش «ایرنا» وی با بیان اینکه ما نباید با حرف‌های نسنجیده و بی‌منطق به اسم انقلابی‌گری خود را محدود کنیم، گفت: متاسفانه برخی به اسم انقلابی‌گری سفارت‌خانه‌ای را آتش می‌زنند، بهانه دست دشمن می‌دهند و مردم را از حج محروم می‌کنند و به عربستان که می‌خواست جلوی حج ما را بگیرد، بهانه می‌دهند، در حالی که رهبری، انقلابی‌گری را برای ما تعریف کرده‌اند. هاشمی‌رفسنجانی گفت: باید عین جملات مقام معظم رهبری درباره انقلابی‌گری را در قالب تابلوهایی به فرزندان در مدارس معرفی کرد، نباید از اسلام داعش دربیاید و باید طوری عمل شود که فرزندان اسلام چه از اهل سنت و چه تشیع افکار داعشی را نپذیرند.وی با طرح این سوال که «آیا جوانان ما باید برای تحصیل به خارج بروند»، گفت: البته بهتر است که زمینه تحصیل در داخل کشور فراهم شود تا نیازی به خارج نباشد، ولی در غیر اینصورت باید بروند، چون پیامبر اسلام(ص) بر این امر تاکید می‌کردند. وی با اشاره به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، گفت: در میان ۲۸ کشور منطقه رتبه اول علمی را به‌دست آورده‌ایم.