گروه خبر: وزیر کشور روز گذشته بر لزوم بسته شدن سایت‌های غیراخلاقی در کشور تاکید کرد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به موضوع فضای مجازی این مبحث را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: ما باید پیشنهادی تهیه کنیم و برای تصمیم‌گیری به قرارگاه فضای مجازی ارائه دهیم. به گفته قائم‌مقام رئیس‌جمهوری در شورای اجتماعی کشور تا زمانی که اینترانت ملی و مدیریت فضای مجازی جدی نشود، ما تسلیم هستیم. او با تاکید بر اینکه سایت‌هایی که واقعا مسائل اخلاقی در آنها رعایت نمی‌شود، بدون هیچ ملاحظه‌ای باید بسته شوند، اقدامات مثبت و ایجابی در فضای مجازی را «کم» توصیف کرد و گفت دستگاه‌های متولی، گروه‌های علاقه‌مند، جوانان و سازمان‌های مردم نهاد باید در این فضاها ورود پیدا کنند.

لزوم رعایت قوانین حجاب

وزیر کشور در ادامه این جلسه بر تلاش برای کاهش فاصله اعتقاد و عمل و همچنین ضرورت انجام سنجش درباره حجاب تاکید کرد و گفت: قوانین، دستورالعمل‌ها و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود. براساس آنچه «ایرنا» از این جلسه گزارش داده است، رحمانی‌فضلی در این باره تاکید کرد: در بحث حجاب باید به‌گونه‌ای عمل شود تا نسبت به اعتقادات و باورها یک تعهد اخلاقی وجود داشته باشد.

به گفته قائم‌مقام رئیس‌جمهوری در شورای اجتماعی کشور، طرحی در این زمینه باید تهیه شود و در جامعه به‌خصوص در مساله حجاب، سنجشی صورت بگیرد که چرا آنهایی که اعتقاد دارند عمل نمی‌کنند. رحمانی‌فضلی افزود: بخشی از مساله حجاب به مجموعه مقررات، قوانین و دستورالعمل‌ها و وظایف حاکمیتی برمی‌گردد و ما نمی‌توانیم وظایف حاکمیتی خود را در جامعه دینی که به حجاب معتقد هستیم، اجرا نکنیم. وی با بیان اینکه مساله حجاب هم اعتقادی و هم قانونی است، تاکید کرد: شرایط نباید از کنترل خارج شود و در دستگاه‌های دولتی مساله حجاب باید رعایت شود.

هشدار به مراکز دولتی

وزیر کشور در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه کارمندان دولت باید ارزش‌های دینی و اخلاقی را رعایت کنند، اعلام کرد: مراکز خصوصی تحت حاکمیت دولت نیز باید این قوانین و ضوابط را رعایت کنند. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در نحوه برخورد و اعمال نیز ما باید مسائل اخلاقی، دینی و حدودها را رعایت کنیم و هیچ کسی معتقد نیست که با خشونت و سختگیری مسائل حل شود، به فعالیت مغازه‌ها و وجود مانکن‌ها در فروشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این‌گونه تصور نشود که ما بگوییم فروشگاه‌های زنجیره‌ای ساخته نشود؛ چراکه کسی با ساختن این فروشگاه‌ها مخالف نیست، اما باید در داخل این فروشگاه‌ها قوانین و ضوابط رعایت شود. وزیر کشور افزود: ما به جای اینکه یقه مغازه‌داران را بگیریم که چرا این اتفاق افتاده است باید به سراغ اتحادیه‌ها برویم و بگوییم چرا ضوابط اسلامی رعایت نمی‌شود. اگر این کارها را انجام دهیم می‌توانیم مقداری کارها را پیش ببریم البته در کنار آن باید کار فرهنگی و اقناعی نیز صورت بگیرد.