گروه خبر: در ادامه واکنش‌های مقامات نظامی به اظهارات حسن عباسی در مورد ارتش، روز گذشته سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسوول روابط عمومی کل سپاه با محکوم دانستن هر گونه اقدام تفرقه‌انگیز و تضعیف‌کننده ارتش و سپاه تاکید کرد: ارتش و سپاه ید واحده و مشت آهنین ملت ایران برابر جبهه دشمن است.

به گزارش میزان او افزود: انتشار ویدئوی مربوط به بخشی از سخنان یکی از کارشناسان پیرامون ارتش که در ۶ سال قبل و در تیرماه سال ۱۳۸۹ و در جمع دانشجویی ایراد شده است، اقدامی سوال برانگیز به شمار رفته و به‌واسطه اهداف تفرقه افکنانه قابل تامل بوده و می‌تواند مورد پیگرد قرار گیرد.وی افزود: طرح این‌گونه مسائل هرگز مورد تایید سپاه نبوده و هر حرکتی که موجب تضعیف نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود، محکوم است.

چندی پیش ویدئویی از حسن عباسی منتشر شد که در سخنانی گفته بود «اگر آب کشور را ببرد، ارتش هیچ موضعی نمی‌گیرد.»

پاسخ رضایی

ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا» محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی اینستاگرام با اشاره به دیدار خود با یکی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر و برادرانه با دشمن جنگیدند. البته کسانی تلاش می‌کردند مانع این برادری شوند؛ اما توفیق نیافتند. محسن رضایی در انتهای مطلب خود با اشاره به عیادتش از امیر دادبین نوشته است:« از روزهایی یاد کردیم که رادیو بغداد هر روز داستان‌هایی از دعوای ارتش و سپاه می‌ساخت و این دروغ‌های خنده‌دار اسباب سرگرمی ما را فراهم می‌کرد.»

نقطه قوت ارتش

در واکنشی دیگر علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تضعیف ارتش گفت که عدم ورود ارتش به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت آن محسوب می‌شود و نه نقطه ضعف. مطهری اضافه کرد: روشن نیست صحبت‌های آقای عباسی با چه انگیزه‌ای گفته شده البته ظاهرا صحبت‌های ایشان مربوط به قبل بوده، اما اخیرا منتشر شده است. به هر حال این سخنان ناپخته بوده و شاید هم ایشان به‌منظور تضعیف ارتش این حرف را نزده اما اثر بیرونی منفی دارد و ما امیدواریم ایشان صحبتشان را اصلاح کنند.