گروه خبر: فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرزهای جهان هستند، گفت: مجموعه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث حفاظت از مرزها اقدامات گسترده‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ ستاد احمدرضا پوردستان درباره جدیدترین اقدامات حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مجموعه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث حفاظت از مرزها اقدامات گسترده‌ای دارد و استقرار نیروها را در چند لایه داشته‌ایم تا ضمن شناسایی دقیق تهدیدات دشمنان به‌شکلی قاطع با آنها برخورد کنیم. وی با اعلام اینکه «قاطعانه اعلام می‌‎کنیم مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرزهای جهان هستند» تاکید کرد: تا پایان امسال ۳ رزمایش در جنوب‌شرق، جنوب‌غرب و مرکز کشور انجام می‌شود.

واکنش ارتش به سخنان عباسی

همچنین به گزارش «ایسنا» فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به اظهارات چندی پیش حسن عباسی اظهار کرد: او باید هرچه سریع‌تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند و در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد. امیر احمدرضا پوردستان در جریان دیدار با جانبازان قطع‌نخاعی دفاع مقدس در مشهد در این زمینه خاطرنشان کرد: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و به زودی وی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد. به گزارش «ایلنا» حسن عباسی در اظهاراتی درباره ارتش گفته بود اگر کشور را آب ببرد ارتش اصلا صدایش در نمی‌آید و هیچ موضعی اتخاذ نمی‌کند.

واکنش فرمانده نیروی دریایی

در همین رابطه دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تقبیح این اظهارات و با تاکید بر اینکه چنین مواضعی قطعا نمی‌تواند به سود منافع ملت باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پیرامونی ایران اسلامی، امروز به لطف خدا و به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت، نیروهای مسلح قادرند امنیت کشور را به‌خوبی تامین کنند؛ اما در این میان اظهاراتی توسط یک فرد مطرح شده که قطعا نسنجیده است و نمی‌تواند خدمت به نظام باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گوینده اظهارات مورد اشاره را فردی کم‌اطلاع در برخی حوزه‌ها توصیف کرد و گفت: متاسفانه ایشان تصور می‌کند نظرات و صحبت‌هایش در همه زمینه‌ها دقیق است و مورد توجه داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد؛ درحالی که این‌چنین نیست. ایشان خود را در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئوکالچر و ... صاحب‌نظر می‌داند؛ اما سوال این است که اصلا ایشان واقعا می‌تواند در همه این زمینه‌ها اظهارنظر کارشناسی کند؟