انتخاب نوشت: مدیر مسوول روزنامه رسالت گفت: برداشت من این است روحانی بر کرسی ریاست‌جمهوری می‌نشیند. مردم ایران به هر رئیس‌جمهور دو دوره فرصت ریاست‌جمهوری می‌دهند.

مرتضی نبوی درباره انتخابات ۹۶ نیز خطاب به اصولگرایان گفت: از نظر توصیه‌ای بهتر می‌دانم اصولگرایان سرمایه‌گذاری‌شان را روی انتخابات شوراها انجام دهند تا ریاست‌جمهوری؛ چراکه به هر حال آقای روحانی دور دومش است و کاندیدای اصلی ریاست‌جمهوری دور دوازدهم، ایشان است. سید مرتضی نبوی عضو شورای‌عالی حل اختلاف قوا درخصوص اختلاف میان قوا بعد از روی کارآمدن دولت روحانی و بررسی آن اختلافات در جلسه شورای‌عالی حل اختلاف قوا گفت: نه اینکه اختلافی نداشته باشند. اختلاف بوده ولی محدود بوده و به جز یک مورد که آن هم مساله امر به معروف و نهی از منکر بود، مورد دیگری را به ما ارجاع نداده‌اند.

وی در مورد عملکرد دولت در موضوع حقوق‌های نامتعارف نیز گفت: همین که دولت یازدهم پذیرفته که درباره فیش‌های حقوقی غیرمنصفانه خط قرمزی را در نظر نمی‌گیرد و با آن برخورد می‌کند خیلی اقدام خوبی است. منتها باز نیاییم بگوییم هر اتفاقی در این باره رخ داده زیر سر دولت قبل است.