گروه خبر: یک روز پس از اعلام بازداشت علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل سابق بانک ملت ازسوی «حفاظت اطلاعات» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این بازداشت در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: بخش اطلاعات سپاه پاسداران مسائل امنیتی، نفوذ و فسادهای اقتصادی را دنبال می‌کند و ماجرای دستگیری اخیر نیز تنها مربوط به مسائل حقوقی نیست، بلکه به فساد بزرگ‌تری مربوط است که برخی سیاسیون نیز درگیر آن هستند.همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: این موضوع یکی از پرونده‌هایی بود که توسط قوه قضائیه پیگیری می‌شد که سرانجام با صدور حکم قضایی، مدیرعامل سابق بانک ملت بازداشت شد.وی همچنین گفت: دریافت حقوق نجومی تنها یکی از علل دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت بوده‌، اما او در یک شبکه بزرگ فساد اقتصادی حضور داشته است. وی تاکید کرد: سپاه در مسائل امنیتی و نفوذ مالی ورود پیدا کرده است و قوه قضائیه هم پشتیبانی می‌کند و پرونده‌ها در دست بررسی است.

خبر بازداشت مدیرعامل سابق بانک ملت که دهم تیرماه سال جاری به‌دنبال افشای فیش‌های حقوقی از سمت مدیرعاملی بانک ملت عزل شده بود، سه‌شنبه شب از سوی عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز موردتایید قرار گرفت. سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری روز گذشته در ادامه سخنانش در حاشیه همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: داعش زمینه اقدام و تلاش در ایران را ندارد، تروریست‌هایی که در کشور دستگیر می‌شوند همگی آنها عضو داعش نیستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی ادامه داد: برخی از اینها ضد انقلاب‌های معمولی هستند که هر ماه تعدادی از آنها در جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور توسط چشم‌های بینای سپاه رصد شده یا توسط دستان پرتوان نیروهای اطلاعاتی دستگیر یا کشته می‌شوند.

همایش یک روزه فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور ۴۰۰نفر از فرماندهان و مسوولان عالی‌رتبه این نیرو در مشهد برگزار شد.

به گزارش «ایرنا» فرمانده کل سپاه در این همایش گفت: محور اصلی دشمنان و مخالفان نظام، توقف انقلاب است؛ اما جرات علنی کردن آن را ندارند. وی گفت: مساله نفوذ در حکومت، جدی است و سپاه نمی‌تواند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشد.سردار جعفری با بیان اینکه پاسداری غیر‌محافظه‌کارانه و محافظت از پیش برندگی، پیشرفت و پیشروی انقلاب از کارهای اصلی سپاه پاسداران در کنار مولفه‌های اصلی قدرت است، افزود: تحولات و تغییراتی که در سپاه پاسداران انجام می‌شود نیز به این خاطر است که در انجام ماموریت‌های خود به‌روز باشد. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جای تاسف دارد که پس از گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضعف داشته‌ایم.