عدم مخالفت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت

گروه خبر: وزیر کشور با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در سال ۹۶ از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است، گفت: وزارت کشور تاریخ ۲۹ اردیبهشت را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا به شورای نگهبان پیشنهاد داده است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: شورای نگهبان هم مخالفتی با برگزاری انتخابات در این تاریخ ندارد، اما منتظر اعلام رسمی شورای نگهبان در این باره هستیم. به گزارش «ایسنا» وزیر کشور روز گذشته در گردهمایی معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری‌های سراسر کشور همچنین با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما هم فعالیت جدی خود را از آبان آغاز می‌کنیم؛ بنابراین باید حداقل تغییرات را داشته باشیم تا به ثبات لطمه نخورد، در این بین اگر نیاز باشد باید تذکرات لازم به فرمانداران و بخشداران داده شود. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر کشور گفت: در صورتی که با تایید شورای نگهبان انتخابات ریاست‌جمهوری در ٢٩ اردیبهشت ماه ٩٦ برگزار شود باید از دی‌ماه ستادهای انتخابات را فعال کنیم. به گزارش «ایسنا» وزیر کشور همچنین در مورد خبر جابه‌جایی‌اش از وزارت کشور گفت: خبر جابه‌جایی خود از وزارت کشور را نشنیده‌ام. به گزارش خبرگزاری مهر در ادامه وزیر کشور از نامه مکتوب این وزارتخانه به شورای نگهبان در مورد انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت: هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

اولین جلسه شورای نگهبان با حضور 3 عضو جدید

همچنین به گزارش «ایسنا» نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان از برگزاری اولین جلسه شورای نگهبان با حضور ۳ عضو جدید حقوقدان و ۳ فقیه ابقا شده در روز چهارشنبه خبر داد. قرار است در این جلسه پیشنهاد وزارت کشور برای زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.