وزارت کشور:گزارشی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نداشتیم

گروه خبر: دومین سمینار معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور در سال ۹۵ صبح روز گذشته در وزارت کشور برگزار شد؛ سمیناری که یکی از رویکردهای اصلی آن اهتمام ویژه به ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین استانداری‌ها جهت اجرای دقیق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت اعلام شده است. محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه این همایش از تشکیل کارگروه‌های تخصصی سیاسی، امنیتی و اجتماعی در کشور با عضویت معاونان استانداران کشور خبر داد. معاون سیاسی وزیر کشور همچنین درباره سمینار دو روزه معاونان استانداری‌های سراسر کشور گفت: این سمینار در ارتباط با مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی خواهد بود.

به گزارش «ایرنا» مقیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با موضوعات مهمی همچون برگزاری انتخابات ۹۶ در سال آینده روبه‌رو هستیم و هم‌اکنون باید خود را آماده برگزاری انتخابات کنیم، تاکید کرد: تاکنون گزارشی از تبلیغات زودهنگام داوطلبان احتمالی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نداشته‌ایم. به گفته معاون سیاسی وزیر کشور، فعلا سخنرانی‌ها با موضوعات اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود، به این دلیل که تبلیغات انتخاباتی نیز از نظر قانونی اشکالی ندارد. مقیمی البته تاکید کرد این برنامه‌ها و سخنرانی‌ها توسط وزارت کشور رصد می‌شود.

مرزها امن است

مقیمی همچنین با اشاره به ماجرای کودتا در ترکیه، در مورد امنیت مرزهای کشور تاکید کرد که امنیت کاملی در مرزها حاکم است و نیروهای انتظامی، نظامی و مرزبانی به خوبی از مرزها حفاظت می‌کنند. او دراین‌باره به سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمانشاه اشاره کرد که بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

موضوع امنیت مرزها پس از حوادثی در ترکیه و ارمنستان ازجمله مسائلی بود که معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز دیروز و در حاشیه همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور درباره آن به خبرنگاران توضیح داد. حسین ذوالفقاری با بیان اینکه حوادث ترکیه و ارمنستان هیچ‌گونه تهدید و آسیبی برای ایران نداشت، گفت: البته به لحاظ ملاحظات به استان‌های مرزی اعلام شد تا آمادگی بیشتری داشته باشند، همچنین سفر اتباع خودمان را نیز به این کشورها محدود کردیم.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه در بحث حوادث ترکیه موردی از ورود افراد مسوول دولت ترکیه به داخل کشورمان داشته‌ایم یا خیر، گفت: هیچ موردی از ورود افراد چه از مرز زمینی و چه مرز هوایی نداشته‌ایم که وارد خاک کشور ما شده باشند.

سرنخ‌هایی از ترور دالاهو

ذوالفقاری همچنین در جمع خبرنگاران به ماجرای ترور فرماندار دالاهو و سوءقصد به نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس در این حادثه اشاره کرد و گفت: سرنخ‌هایی در دست داریم و به‌زودی نتیجه را اعلام می‌کنیم.معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تا‌کنون کسی در ارتباط با این حادثه دستگیر نشده اما اقدام ویژه‌ای در دست انجام است، از همگان خواست به گمانه‌زنی‌ها در این زمینه پایان دهند تا پس از بررسی به‌طور قطعی وضعیت مشخص شود. ذوالفقاری همچنین با اشاره به دستگیری یکی از اشرار استان کرمان گفت: با کار اطلاعاتی بسیار قوی و کم‌نظیری این فرد که اقدامات خشنی در منطقه داشت و یک مامنی برای خلافکاران شده بود، دستگیر و ریشه این شرارت‌ها در منطقه خشکانده شد.

دستگیری تروریست‌ها پیش از روز قدس

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین به فعالیت تکفیری‌ها برای اقدامات تروریستی در ایران اشاره کرد و گفت: اشراف اطلاعاتی و اشراف مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات تمام این تلاش‌ها را خنثی کرد. ذوالفقاری به نمونه‌ای از این فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: جریانی آمده بودند در تهران کار کنند، ما شب جمعه آخر ماه رمضان اخباری داشتیم که افرادی قصد دارند اقدامی را در روز قدس داشته باشند که نیمه شب جلسه ویژه‌ای در این ارتباط برگزار شد و تمام نیروها بسیج شده و عناصری که در نظر گرفته بودند، قبل از اینکه از استان مرزی ما بخواهند حرکت کنند یک نفر توسط نیروی انتظامی و یک نفر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند. ذوالفقاری با بیان اینکه تا این لحظه با کارهای صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی، این افراد کاملا تحت‌‌نظارت و کنترل قرار دارند، اظهار کرد: نمونه‌های زیادی از سال گذشته تا‌کنون داشتیم که توسط نیروها کنترل شده و در مواقع اقدام نیز ابتکار عمل در دست نیروهای ما بوده است.او همچنین از چند عملیات سپاه در غرب کشور خبر داد. ذوالفقاری تاکید کرد که تمامی موارد در ارتباط با تکفیری‌ها در ایران رصد می‌شود و در کنترل نیروهای اطلاعاتی کشور است. ذوالفقاری افزود: با بسیاری از این گروه‌های تروریستی در نقطه صفر مرزی برخورد صورت می‌گیرد یا آنکه با مراقبت‌های صورت گرفته، در موقعیت مناسب دیگری با آنان برخورد می‌شود.