ایسنا: مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته به ریاست آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و دو بند دیگر از سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور را تصویب کرد.

به گزارش «ایسنا» در ابتدای این جلسه، آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی به حادثه تروریستی اخیر در نیس فرانسه اشاره و تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه که منجر به کشته و زخمی شدن جمع زیادی از مردم شد، شیوه خطرناک جدیدی از ترور است که ضرورت همکاری جهانی برای مبارزه با آن باید جدی گرفته شود. به گزارش «ایرنا» در ادامه این جلسه، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و احمد وحیدی عضو کمیته دفاعی مجمع گزارشی تحلیلی از آخرین تحولات اخیر در ترکیه و اخبار مربوط به کودتا در این کشور ارائه کردند.

پیام لاریجانی در محکومیت حوادث فرانسه

همچنین به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی خطاب به رئیس مجلس ملی جمهوری فرانسه، حوادث تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، لاریجانی همچنین در پیامی به رئیس مجلس ملی کبیر جمهوری ترکیه پیروزی اراده مردم، حاکمیت ملی و دموکراسی را بر اقدام مذبوحانه و محکوم به شکست علیه نهادهای منتخب در این کشور تبریک گفت.