گروه خبر: عضو هیات‌رئیسه کمیسیون بودجه مجلس گفت: دادستان، رئیس و مستشاران دیوان محاسبات این هفته و در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون انتخاب می‌شوند. محسن بیگلری در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: برای سمت ریاست، دادستانی و مستشاران دیوان محاسبات متقاضیان اسامی خود را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌دهند. این کمیسیون نیز یک نفر را به‌عنوان رئیس و یک نفر دیگر را به‌عنوان دادستان انتخاب کرده و به هیات رئیسه مجلس معرفی می‌کند. بیگلری تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی باید به این افراد رای حد نصاب بدهند.

میزبانی مجلس از وزرا و معاون رئیس‌جمهوری

همچنین «ایسنا» در خبری با اعلام اینکه برخی وزاری دولت یازدهم به همراه برخی از معاونان رئیس‌جمهوری این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت ارائه گزارش در حوزه‌های کاری مربوطه حضور پیدا می‌کنند، نوشت: کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه عصر روز شنبه خود نشستی با مسوولان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و سازمان حسابرسی جهت بررسی فیش‌های حقوقی نامتعارف برگزار می‌کند. همچنین این کمیسیون جلسه‌ای را برای بررسی گزارش تهیه شده درباره مسکن مهر برگزار می‌کند. کمیسیون اقتصادی نیز جلسه این هفته خود را با حضور وزیر اقتصاد برای بررسی مسائل جاری کشور همچون حقوق‌های نامتعارف، برگزار می‌کند. کمیسیون امنیت ملی نیز این هفته میزبان وزرای کشور، دفاع و خارجه است. رئیس سازمان انرژی اتمی نیز این هفته در این کمیسیون حضور می‌یابد. همچنین کمیسیون انرژی هفته آینده میزبان وزیر نفت و معاونانش برای ارائه برنامه‌های این وزارت‌خانه خواهد بود.

مجلس آماده پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات

در خبری دیگر یک عضو کمیسیون شوراها ‌و ‌امور داخلی‌کشور در مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات، از آمادگی مجلس برای پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات خبر داد. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌‌وگو با خانه‌ملت توزیع روزهای تعطیل در کشور را نامتوازن خواند و با تاکید بر ضرورت جایگزینی تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه گفت: در ایران باید مانند بسیاری از کشورهای دنیا روزهای شنبه تعطیل باشد زیرا این امر بر تقویت مراودات تجارت جهانی تاثیر مثبت دارد.