گروه خبر: موضوع طرح استیضاح دو وزیر کابینه حسن روحانی که هفته گذشته از سوی یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم رسانه‌ای شد، همچنان با واکنش برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و برخی اعضای کابینه روبه‌رو‌ می‌شود. هرچند بسیاری از اعضای فراکسیون امید که اصلاح‌طلبان مجلس دهم را تشکیل می‌دهند ازجمله محمدرضا عارف رئیس این فراکسیون، طی روزهای گذشته این استیضاح را منتفی دانسته‌اند، اما موضوع مورد توجه منتقدان به این طرح استیضاح، ادعای امضای ۶۰ نماینده پای این طرح است. مصطفی کواکبیان به عنوان یکی از این منتقدان که عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید نیز هست، در گفت‌وگویی تاکید کرد: «درصورتی که این ۶۰ امضا واقعا وجود دارد، چرا اسناد آن در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌گیرد؟» او به «ایلنا» توضیح داد که حتی اگر این امضا‌ها واقعی باشد، مخفیانه جمع‌آوری شده و فراکسیون امید در جریان آن قرار نداشته است.

به گواه اظهار‌نظر چند نماینده اصلاح‌طلب مجلس که از اعضای فراکسیون امید هستند دو نفر از نمایندگان تهران با انگیزه‌های شخصی به دنبال به جریان افتادن این استیضاح بوده‌اند که گویا در پی تذکرهایی که از سوی رئیس و اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون امید درخصوص بی‌جا بودن طرح این استیضاح در موقعیت زمانی فعلی داده شده، از پیگیری آن پشیمان شده‌اند. محمدعلی وکیلی، نماینده اصلاح طلب تهران، اولین فردی بود که پیگیری طرح استیضاح وزیران کار و اقتصاد را هفته گذشته رسانه‌ای کرده بود.

تشکیلاتی عمل کنید

هرچند منتقدان به طرح استیضاح یادشده، ازجمله بیشتر اعضای فراکسیون امید با وجود مخالفت با طرح استیضاح وزیران کار و اقتصاد تاکید کرده‌اند که این مخالفت به دلیل هماهنگی با دولت نیست و هرجا لازم باشد وزیران را استیضاح خواهند کرد، اما موضوع مورد توجه اقدام دو تن از اعضای همین فراکسیون برای استیضاح دو وزیر است؛ موضوعی که به گواه اعضای فراکسیون در جلسات مطرح نشده بود و فراکسیون امید نیز از آن بی خبر بود. این رفتار واکنش یکی از معاونان حسن روحانی را برانگیخت. شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با اشاره به اصرار محمدعلی وکیلی سخنگوی فراکسیون امید برای استیضاح ربیعی به اعضای این فراکسیون توصیه کرد که آنها تشکیلاتی رای آورده‌اند و باید تشکیلاتی عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مولاوردی با تاکید بر اینکه کارها باید بر اساس کار تشکیلاتی انجام گیرد، توضیح داد: «وقتی نمایندگان لیستی رای می‌آورند باید کار تشکیلاتی را دنبال کنند و باید پاسخگو باشند؛ چرا به این شکل عمل می‌کنند.» معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در حالی که سوال و استیضاح را حق مجلس و امری مفید دانست ابراز امیدواری کرد که مجلس و دولت بتوانند به همکاری، تعامل و رابطه منطقی دست یابند.