هاشمی رفسنجانی: کسی نزدیک تر از من به مقام معظم رهبری نیست

گروه خبر:رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح سوابق آشنایی خود با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.

به گزارش «ایسنا» آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در ادامه سفرش به استان کرمان چهارشنبه شب در دیدار نمایندگان مردم شهرهای مختلف این استان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سوابق رفتاری و گفتاری خویش با امام راحل و بعد از ایشان با مقام معظم رهبری گفت: در زمان امام(ره) با اینکه ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم. همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم عرض می‌کنم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسائل اختلافی نیز حجت شرعی دارم. هاشمی‌رفسنجانی با یادآوری برخی از اتفاقات تاریخی در زمان حیات امام راحل گفت: نامه‌هایی که به خط من و سران انقلاب است، در اسناد تاریخی موجود است. وی با تشریح سوابق آشنایی خود با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.

امید مخالفان دولت برای یک دوره‌ای کردن دولت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مخالفت‌های صریح مخالفان دولت با برجام که یک پرونده ملی است، تاکید کرد: امید مخالفان دولت این است که عمر این دولت را چهار ساله کنند و نگرانی‌های آنها این است که این دولت موفق و در اراده و رای مردم مستقر شود. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران (که چرا دولت نمی‌گوید موانع و مشکلاتش چیست)، افزود: ما می‌خواهیم ایران را بسازیم و نمی‌خواهیم هیاهو شود، چون انقلاب تضعیف می‌شود. ما نمی‌توانیم مشکلات را بگوییم؛ آقای روحانی هم نمی‌تواند برخی مشکلات خود و حتی منشأ و دلایل مشکلات به‌جا مانده از دولت سابق را بگوید زیرا به صلاح و مصلحت کشور در ابعاد داخلی و خارجی نیست و نخواهد بود.وی یادآور شد: به همین دلیل که برخی مشکلات قابل گفتن نیست، از مردم و به ویژه جوانان درخواست می‌کنم همچون دو انتخابات گذشته، امیدوارانه در صحنه باشند و مأیوس نشوند و نگذارند اعتبار اعتدالی کشور که حالا شهرت جهانی یافته، توسط عده‌ای تندرو دوباره بشکند.

کمک به دولت

همچنین به گزارش «ایرنا» آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز پنج‌شنبه در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان کرمان، ضمن تاکید بر کمک به دولت در اجرای مسائل کشور گفت: الان در یکی از سخت‌ترین گردنه‌ها هستیم که باید با تلاش همگانی و لطف خداوند از این مرحله بگذریم.