گروه دیپلماسی: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در دیدار با سیدعمار حکیم،‌ رئیس‌مجلس اعلای اسلامی عراق که در ایران بسر می‌برد، ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند و همت دولت و ملت عراق به‌زودی کار تروریست‌های تکفیری در عراق یکسره شود.

به گزارش «ایسنا» ظریف در این دیدار با ابراز خشنودی از پیروزی‌های پی‌درپی ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه علیه تروریست‌ها به حوادث تروریستی اخیر در آن کشور اشاره و بار دیگر با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد. او همبستگی هرچه بیشتر گروه‌های مختلف سیاسی و قومی در عراق و نیز کشورهای منطقه در شکست‌دادن نهایی تروریست‌ها را ضروری خواند و تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران تا نابودی کامل تروریست‌ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.» در این دیدار سیدعمار حکیم، دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز ضمن ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی در عراق از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. حکیم افزود: «عراق در حال حاضر در شرایطی استثنایی است و در پیروزی‌های اخیر علیه تروریست‌ها، وحدت و انسجام همه نیروهای عراقی به‌ویژه نیروهای مردمی بسیار سرنوشت‌ساز بود.» او با اشاره به اینکه تروریست‌ها در آستانه اضمحلال کامل در عراق قرار دارند، افزود: «تروریست‌ها و حامیان آنها بسیار ناامیدند و کم‌کم به این نتیجه رسیده‌اند که شرایط دیگر به نفع آنها نیست.» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین گفت که لازم است مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه و از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شود؛ دوره استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی بسر آمده است.

از سوی دیگر علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در دیدار با سیدعمار حکیم گفت: «جمهوری اسلامی ایران همکاری مستشاری و کمک‌رسانی خود به دولت‌های عراق و سوریه را تا رفع کامل خطر گروه‌های تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.»