میزان: وزیر نفت با ارسال نامه‌ای به استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مراتب قدردانی و تشکر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را به همه مدیران، دست‌اندرکاران و آتش‌نشانان فداکاری که در فرونشاندن آتش‌سوزی اخیر در بخشی از پتروشیمی بوعلی سینا مشارکت داشته‌اند، ابلاغ کرد.

در متن پیام بیژن زنگنه، به غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان آمده است: با عنایت به ماموریت محوله به اینجانب برای ابلاغ مراتب قدردانی و تشکر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به همه مدیران، دست‌اندرکاران و آتش‌نشانان فداکاری که در فرونشاندن آتش‌سوزی اخیر در پتروشیمی بوعلی سینا مشارکت داشته‌اند، خواهشمند است مراتب را به نحو احسن به آگاهی عموم همکاران مرتبط برسانید. بر خود لازم می‌دانم که با سپاس متقابل الطاف پدرانه و کریمانه مقام معظم رهبری و آرزوی سلامت و طول عمر برای معظم له، برای همه فعالان در این تلاش جمعی نیز از خداوند قادر متعال سلامت و ادامه توفیقات مسالت کنم.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) تعیین شد

امیرسرلشکرحسین حسنی سعدی با حکم فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شد. به گزارش «ایرنا» از روابط عمومی کل ارتش، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی پیش‌تر معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح بود. قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) طراحی و هماهنگی عملیاتی نیروهای مسلح را برعهده دارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه جاری طی حکمی سردار سرلشکر رشید را به فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) منصوب کردند.

پیام‌های تبریک

به‌دنبال این انتصاب به گزارش «ایرنا» علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی طی پیامی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید به سمت فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) را تبریک گفت. در همین حال به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی انتخاب سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید را به‌عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح تبریک گفت. همچنین به گزارش «ایرنا» سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا نیز طی پیام‌های جداگانه‌ای انتصاب‌های جدید در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و ستاد کل نیروهای مسلح را تبریک گفت.

قدردانی سرلشکر فیروزآبادی

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، در پی انتصابات اخیر در ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با ارسال نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری، از الطاف و عنایات ویژه معظم‌له نسبت به اقدامات صورت گرفته خود در دوره تصدی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و نیز انتصاب به‌عنوان «مشاور عالی نظامی» قدردانی کرد.