گروه دیپلماسی: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پیامی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در متن پیام حسن روحانی به سرلشکر محمدحسین باقری آمده است: «انتصاب شایسته جنابعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را که نشان تعهد، توانمندی و سوابق درخشان شما در دفاع مقدس و مسوولیت‌های مهم دفاعی است، صمیمانه تبریک می‌گویم.»

رئیس‌جمهوری در پیام خود آورده است: «امیدوارم با حضور موثر و مدبرانه جنابعالی در این مسوولیت خطیر، بیش از پیش شاهد صلابت، اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام جمهوری اسلامی و بازدارندگی و مقابله مقتدرانه با هر نوع تهدید و توطئه دشمنان باشیم.» همچنین او در این پیام افزود: «دوام توفیق جنابعالی و عموم دلاوران نیروهای مسلح را از خداوند متعال مسالت دارم.»

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع نیز در پیامی این انتصاب را به سردار باقری تبریک گفت.

همزمان وزیر خارجه ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیام‌هایی جداگانه انتصاب سردار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح تبریک گفتند. به گزارش «ایسنا» در پیام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران خطاب به سردار باقری آمده است: «انتصاب جنابعالی را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. اطمینان دارم با توجه به تجارب بسیار ارزنده، تخصص،تعهد و شایستگی‌های فراوان و تحت رهبری فرماندهی معظم کل قوا، در تقویت و تحکیم بنیان‌های دفاعی _ امنیتی جمهوری اسلامی ایران موفق و سرافراز خواهید بود.» همچنین علی شمخانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز طی پیامی انتخاب سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به سمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تبریک گفت.

او در این پیام آورده است: «سپاس خداوند سبحان را که بر ما منت نهاد و توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کسوت سربازی امام عصر (عج) نصیبمان فرمود. اینک که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، جنابعالی که بحمدالله از شمیم عطرآگین جهاد و شهادت برخوردارید و در جهت اقتدار و توانایی نیروهای مسلح نقش اساسی ایفا نموده‌اید را به‌عنوان «رئیس ستاد کل نیروهای مسلح» منصوب فرموده‌اند، از خداوند متعال توفیق روزافزون حضرت‌عالی را خواستار و دوره‌ای مبارک و افتخارآفرین برایتان آرزو دارم.» همزمان اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری طی پیام‌های جداگانه‌ای به سرداران باقری و فیروزآبادی تبریک گفت. در پیام جهانگیری خطاب به سردار باقری آمده است: «انتصاب شایسته جنابعالی از سوی فرمانده معظم کل‌قوا به ریاست ستاد کل نیروهای‌مسلح را که حاصل خدمات و تجارب ارزنده شما در دوران دفاع مقدس و پس آن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، صمیمانه تبریک می‌گویم.» از سوی دیگر سردارسرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز طی پیامی انتصاب سردار سرلشکر محمد باقری به ریاست این ستاد را تبریک گفت. به گزارش «ایرنا» در بخشی از این پیام آمده است: «در این ایام و لیالی شریف قدر از محضر خداوند حکیم و قدیر توفیقات جنابعالی را در تحقق منویات فرمانده معظم کل‌قوا مدظله‌العالی و ارتقای سطح آمادگی دفاعی کشور و اقتدار نیروهای مسلح و تحقق ارتش ۲۰ میلیونی در مسیر تامین اهداف متعالی نظام و نیازهای دفاعی امنیتی مردم شریف میهن اسلامی خواستارم.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستادکل نیروهای مسلح منصوب کردند. پیش از سرلشکر باقری، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشتند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی ایشان را به‌عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب کردند. همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری با صدور پیامی دیگر، انتصاب سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی به‌عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا را تبریک گفت. به گزارش «ایلنا» متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح ذیل است: «انتصاب شایسته جنابعالی به‌عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا که مبتنی بر تجارب و خدمات ارزشمند جنابعالی در طول سال‌ها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را صمیمانه تبریک می‌گویم. »