گروه خبر: محمدباقر نوبخت، مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور کاهش تورم یک ساله و تک‌رقمی شدن آن را موفقیت بزرگی توصیف کرد. به گزارش «ایرنا» وی در ادامه گزارش اقتصادی خود به مجلس همچنین گفت: در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی، برنامه فعال کردن ۷۵۰۰ واحد تولیدی با اعطای تسهیلات ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی (۱۶ هزار میلیارد تومان) در دستور کار است.

معاون رئیس‌جمهوری از برنامه ششم به‌عنوان یک کار مشترک بین دولت یازدهم و مجلس دهم یاد کرد و گفت: نخستین ویژگی برنامه ششم توسعه این است که برخلاف ۱۰ برنامه قبلی، میان‌مدت است. وی از تدوین ۱۲ برنامه ملی و ۵۶ طرح برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دولت خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی هر یک مسوول اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها هستند و باید در برابر اجرای پروژه‌های مربوطه که ۱۲۰ مورد است، پاسخگو باشند. نوبخت، ضرورت اصلاح نظام بانکی کشور برای تعدیل نرخ‌های سود، پایین بودن تقاضا برای خرید کالا از سوی مردم و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها را از جمله مشکلات دولت در بخش اقتصاد عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک دولت لایحه‌ای را برای اصلاح بودجه امسال و الحاق دو تبصره مربوط به اصلاح نظام بانکی به مجلس ارائه می‌کند.

لوایح دولت آماده تقدیم به مجلس است

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در ادامه از نوبخت سوال کرد که لایحه برنامه ششم چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود که نوبخت پاسخ داد: هرچند لایحه تقدیم مجلس شده است؛ اما با توجه به‌نظر نمایندگان، ویرایش متفاوتی با توجه به انتظارات نمایندگان ارسال خواهد شد. وی یادآورشد که هیات‌وزیران همه لوایح را تصویب کرده است و به‌زودی تقدیم مجلس می‌شود.