گروه خبر: حسن روحانی رئیس‌جمهوری، دوشنبه شب در ضیافت افطار با فعالان سیاسی کشور، همه جناح‌ها و تشکل‌های سیاسی کشور را برای رسیدن به اهداف ملی و انقلابی و رفع مسائل اساسی کشور، به اتحاد و وحدت فرا خواند و تصریح کرد: رقابت‌های سیاسی با پایان فصل انتخابات باید جای خود را به رفاقت و تلاش مشترک برای رفع مشکلات کشور بدهند.

وی همچنین تصریح کرد: در جامعه اسلامی، رعایت اخلاق سیاسی بسیار حائز اهمیت است. باید اگر در انتخاباتی پیروز و به عبارتی قهرمان نشدیم، پهلوان باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی دشمنان را تنها برندگان اختلافات احتمالی در کشور دانست و افزود: باید در مسیر اجماع‌سازی گام برداریم و در قالب رقابت سالم سیاسی، از میزان اختلافات احتمالی بکاهیم و همه برای تقویت و توسعه کشور تلاش کنیم. روحانی در این نشست همچنین به جناح‌ها و تشکل‌های سیاسی پیشنهاد داد که نمایندگان آنان ماهانه نشستی را برگزار و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسائل و معضلات اصلی کشور بپردازند که همگان روی آن اشتراک نظر دارند. رئیس‌جمهوری همچنین گفت: همه احزاب و جناح‌ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکلات کشور، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنیم.

ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» حسن روحانی رئیس‌جمهوری، قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد. این قانون سوم خردادماه ۹۵ در مجلس تصویب و ۱۷ خرداد ۹۵ به تایید شورای نگهبان رسید. همچنین رئیس‌جمهوری، قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را برای اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد.