گروه خبر: دبیر عالی شورای امنیت ملی یکشنبه شب از کشف و انهدام یک شبکه تروریستی که تصمیم داشت عملیات انتحاری در تهران انجام دهد، خبر داد.

دیروز همچنین وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی چند بمب‌گذاری و یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی در تهران و چند استان دیگر خبر داد.به گزارش «ایسنا» دریابان علی شمخانی دبیر عالی شورای امنیت ملی که در مراسم بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران در مسجد امام صادق (ع) سخن می‌گفت با اشاره به غوغایی که در منطقه ایجاد شده است، گفت: «اینکه چرا اکنون که غوغایی در منطقه برپا شده است و جنگ‌های نیابتی به منظور توسعه اختلاف در جهان اسلام به واسطه‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحریک و حمایت داعش و گروه‌های تکفیری صورت می‌گیرد، ایران امن است ممکن است برای برخی‌ها سوال باشد. شاید برخی بگویند آیا آنها با ایران دشمنی ندارند؟ بعید است کسی چنین چیزی بگوید. این‌طور نیست. اینها دشمن اصلی ایران هستند.»وی افزود: ولی لطف خدا، الطاف خفیه امام زمان (عج) و مشارکت مردم موجب می‌شود که هر تحرکی در هر جای ایران به شکل مرموز کشف شود.در همین ایام نفرین‌شدگان زمین تصمیم داشتند تحرکاتی انجام بدهند؛ اما گزارش مختصری منجر به کشف شبکه‌ای شد و نیروهای امنیتی گروهی را در ماه رمضان به دام انداختند که تصمیم داشتند عملیات انتحاری در تهران انجام بدهند.

اطلاعیه وزارت اطلاعات

در همین حال روز گذشته وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی چند بمب‌گذاری و یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی در تهران و چند استان دیگر خبر داد.به گزارش «ایرنا»، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «با ادعیه مردم روزه‌دار و با عنایات خداوندی، یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی، در روزهای منتسب به حضرت خدیجه کبری (س) کشف و خنثی شد.»در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در طرح جنایتکارانه گروهک ضد اسلامی تروریستی تکفیری، سلسله بمب‌گذاری‌هایی در نقاط متعددی در عمق کشور و مشخصا برای مناسبت‌های پیش رو تدارک دیده شده بود که با توکل و توسل و فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در تهران و چند استان دیگر، اقدامات شیطانی تروریست‌های تکفیری خنثی‌سازی شد، تروریست‌ها بازداشت شدند و تعداد بمب‌های آماده انفجار و مقادیر انبوهی مواد اولیه انفجاری کشف و ضبط شد.»این اطلاعیه می‌افزاید: «با توجه به ادامه داشتن تحقیقات میدانی در داخل و خارج از کشور و استمرار بازجویی از تروریست‌ها، اطلاعات تکمیلی به محض فراهم شدن شرایط حفاظتی، به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.»