براساس نتایج به‌دست آمده در فصل زمستان، نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۸/ ۱۱ درصد بوده است. این شاخص در بین مردان ۲/ ۱۰ درصد و در بین زنان ۷/ ۱۹درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج بیانگر آن است که نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی است، به‌طوری که نرخ بیکاری در نقاط شهری ۶/ ۱۲ درصد و در نقاط روستایی ۶/ ۹ درصد است. چنانچه جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر در نظر گرفته شود، نرخ بیکاری ۸/ ۱۱ درصد به‌دست می‌آید.

مقایسه نرخ بیکاری در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله با ۰/ ۳۰درصد بوده است. بررسی این شاخص در بین مردان و زنان نشان می‌دهد، همین گروه سنی در بین مردان با ۷/ ۲۵ درصد و در بین زنان با ۲/ ۴۷درصد، بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که این شاخص در زمستان ۱۳۹۴ نسبت به زمستان ۱۳۹۳، ۳/ ۰درصد افزایش یافته است. این نرخ در نقاط شهری ۵/ ۰ درصد افزایش و در نقاط روستایی نیز ۱/ ۰ درصد کاهش داشته است. در جمعیت مردان این نرخ ۶/ ۰ درصد افزایش و در بین زنان ۳/ ۱درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در زمستان ۱۳۹۴ نسبت به پاییز ۱۳۹۴، ۱/ ۱ درصد افزایش یافته است. این شاخص در نقاط شهری ۹/ ۰ درصد و در نقاط روستایی ۵/ ۱درصد افزایش یافته است. همچنین، تغییرات این نرخ در بین مردان ۲/ ۱ درصد و در بین زنان ۸/ ۰ درصد افزایش یافته است. تغییرات فصلی نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان داده شده است. مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (۲/ ۵۶ درصد) در گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله بوده است. این شاخص در بین مردان گروه سنی ۳۹-۳۵ ساله با ۹/ ۹۲ درصد و در جمعیت زنان برای گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با ۵/ ۲۱ درصد بیشترین مقادیر را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد که در زمستان ۱۳۹۴ نسبت به زمستان ۱۳۹۳، این شاخص در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر ۴/ ۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که شاخص در نقاط شهری ۴/ ۰ درصد، در نقاط روستایی ۴/ ۰ درصد، در بین مردان ۴/ ۰ درصد و در بین زنان ۵/ ۰درصد افزایش یافته است.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در زمستان ۱۳۹۴ نسبت به پاییز ۱۳۹۴، ۵/ ۰ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که این شاخص در نقاط شهری ۱/ ۰ و در نقاط روستایی ۴/ ۱ درصد، در بین مردان ۶/ ۰ درصد و در بین زنان ۳/ ۰ درصد کاهش داشته است. تغییرات فصلی نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر و ۱۵ ساله و بیشتر نشان داده شده است.