گروه خبر: در جلسه عصر روز سه‌شنبه روسای شعب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با متقاضیان ورود به کمیسیون اجتماعی، نهایتا ترکیب ۲۳ نفره این کمیسیون مشخص شد. به گزارش «ایرنا» اسامی این افراد به این شرح است: محمد اسماعیل سعیدی، ناهید تاج‌الدین، شکور پورحسین شقلان، سلمان خدادادی، سیدحمزه امینی، جلیل مختار، رضا شیران خراسانی، علیرضا محجوب، محمدعلی وکیلی، محمدرضا بادامچی، حسن لطفی، علی کرد، عباس گودرزی، سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عبدالرضا عزیزی، محمد وحدتی هلان، سمیه محمودی، غلامرضا کاتب، علی رستمیان سبزه‌خانی، زهرا ساعی، رسول خضری، خدیجه ربیعی فرادنبه و احمد بیگدلی.

رقیبان ریاست کمیسیون امنیت

در خبری دیگر، «ایلنا» از رقیبان کرسی ریاست بر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم نام برد و اعلام کرد که انتخابات هیات‌رئیسه یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.‌هادی شوشتری نماینده مردم قوچان در مجلس با اشاره به گزینه‌های احتمالی ریاست کمیسیون گفت: تا این لحظه، مصطفی کواکبیان، مجتبی ذوالنور، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه و علاءالدین بروجردی اعلام نامزدی کرده‌اند.از سوی دیگر و درباره فعالیت نمایندگان برای تشکیل فراکسیون‌های متعدد در مجلس دهم محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به چندین جلسه با حضور افراد مختلف گفت: هنوز به جمع‌بندی مشخصی نرسیده است. او همچنین در واکنش به تلاش گروهی از نمایندگان برای خروج از فراکسیون ولایت و تشکیل فراکسیون مستقلان گفت: صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شده است، اما بحث بر سر خروج از فراکسیون ولایت نیست؛ بلکه این نمایندگان قصد دارند ترکیب متفاوتی به‌وجود بیاورند.

تعطیلات مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا پایان هفته آینده در جلسات علنی مجلس حضور پیدا می‌کنند و بعد از آن، از ۶ تا ۹ تیرماه جهت انجام امور نمایندگی و سرکشی در حوزه‌های انتخابیه خود حضور خواهند یافت.