گروه خبر: سخنگوی دولت روز گذشته با انتقاد از مخالفان دولت گفت: برخی تلاش دارند خدمات دولت یازدهم مغفول واقع شود. دولت تلاش خود را برای اجرای اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داد؛ ولی هر روز باید به موضوعات واهی پاسخ دهیم. محمدباقر نوبخت همچنین از تشکیل اتاق فکری با انگیزه‌های سیاسی از سوی مخالفان خبر داد که به گفته‌اش شنبه‌ها جلسه می‌گذارند و تعیین می‌کنند که تا آخر هفته اذهان عمومی را به کدام سمت ببرند.

ما در مقابل تلاش می‌کنیم بیشتر به رفاه و معیشت مردم و حل مشکلات جامعه توجه کنیم. سخنگوی دولت که روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش با خبرنگاران سخن می‌گفت در همین ارتباط در پاسخ به سوالی درباره شایعات مطرح شده در مورد اطرافیان رئیس‌جمهور و ارتباط برادر رئیس‌جمهور با رئیس بانک رفاه گفت: به محض اینکه کسی دو روز دیده نمی‌شود اتهاماتی از بازداشت گرفته تا بقیه موارد مطرح می‌شود که اینها گمانه‌زنی‌ است و سخنگوی قوه قضائیه هم در این زمینه شفاف‌سازی کرده است. ما باید تا سال ۹۶ هر روز منتظر یکی از این مطالب باشیم که می‌تواند اهداف سیاسی داشته باشد تا ذهن جامعه را به سمت این گمانه‌زنی‌ها ببرد و خدمات مغفول بماند؛ اما ما به این مسائل ورود نمی‌کنیم و تلاشمان بیشتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق بخش تولید خواهد بود، شما منتظر باشید که هر روز از این صحبت‌ها مطرح شود.

7 خریدار داخلی و خارجی برای ارج

نوبخت در بخش دیگری از نشست خبری روز گذشته خود در مورد خبر تعطیلی کارخانه ارج با بیان اینکه دولت در حال فعال کردن ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی متوقف شده است، تاکید کرد: سیاست دولت در سال جدید فعال کردن واحدهای تولیدی راکد است. به گزارش «ایرنا» نوبخت با بیان اینکه قانونی وجود دارد که بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند و موظف هستند تا این واحدها را واگذار کنند، اضافه کرد: ۶ خریدار داخلی و یک خریدار خارجی برای خرید واحد تولیدی ارج اعلام آمادگی کرده‌اند که کارهایش در حال انجام است. وی از یک شرکت ترکیه‌ای به‌عنوان متقاضی خرید ارج یاد کرد.

ساماندهی تعطیلات

سخنگوی دولت درباره بحث تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه نیز گفت: تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه تا الان در دستور کار دولت نیست. در ادامه نوبخت در مورد طرح ساماندهی تعطیلات تقویمی کشور نیز اظهار کرد: موضوع ساماندهی تعطیلات و نظام اداری در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و اقداماتی صورت گرفته و در جلسه هیات وزیران نیز مطرح شده است و اگر به جمع‌بندی برسد و قابلیت اجرا داشته باشد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ترمیم حقوق کارکنان دولت

سخنگوی دولت در ادامه درخصوص تصمیم دولت برای ترمیم حقوق کارکنان دولت در سال جاری با اشاره به استفاده برخی از شاغلان از بند ۱۰ ماده ۶۸ در دستگاه‌های مختلف برای فوق‌العاده شغل گفت: از سال ۹۵ به دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد این نابرابری‌ها جبران شود و تمامی کارکنان از بند ۱۰ ماده ۶۸ استفاده کنند.