گروه خبر: سخنگوی قوه قضائیه در نود و هفتمین نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره ارزش وثیقه بابک زنجانی، ممنوعیت تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای و موضوعات دیگر توضیح داد. به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درخصوص اینکه چرا پس از ۱۳۶ روز همچنان برای بابک زنجانی قرار بازداشت موقت صادر شده است، گفت: براساس آیین دادرسی جدید اگر فردی در بازداشت موقت بود و پرونده او طولانی شد، ظرف ۲ سال قرار بازداشت او باید تبدیل شود. او با بیان اینکه تبدیل قرار بازداشت یا وثیقه یا ادامه حضور در زندان خواهد بود، تاکید کرد: یک شکایت این پرونده مربوط به شرکت نفت است و مبالغی که دراختیار وی قرار گرفته است و پس از آن هم ۳ یا ۴ نفر از وی شکایت داشته‌اند. اژه‌ای افزود: اگر قاضی بخواهد با ارز و یورو کنونی برای وی قرار وثیقه محاسبه کند، حدود ۸ یا ۹ هزار میلیارد تومان باید وثیقه برای وی صادر شود که اگر نتوانست این وثیقه را تامین کند، باید در زندان بماند.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه این نشست با بیان اینکه در حدود سه ماه اول امسال در مجموع ۳۱ استان کشور، ۳۴ هزار کیلو و ۶۴۶ کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد،توضیح داد: در مجموع مواد مخدر کشف‌شده ۹۳۶ کیلوگرم هروئین، ۸۸ کیلوگرم شیشه و ۱۶۸ کیلوگرم کراک وجود داشته است که بیش از یک هزار کیلوگرم از مواد کشف شده، بسیار خطرناک بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به گزارشی که در سال گذشته از استان‌ها در مورد زمین‌خواری دریافت شد، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۳۳ هزار و ۴۰۲ پرونده در مورد زمین‌خواری تشکیل شد.همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اخبار برخی سایت‌ها و رسانه‌ها درخصوص صدور حکم بازداشت برای سیروس ناصری ‌صحت دارد یا خیر، گفت: این فرد بازداشت نشده و حکم جلبی هم برای وی صادر نشده است.محسنی‌اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پرونده موسسه اعتباری ثامن‌الحجج نیز گفت: براساس تمهیدات صورت گرفته ارزیابی ما این است که کارهای خوبی به نفع سپرده‌گذاران انجام شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان هفته آینده یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از سپرده گذاران تعیین تکلیف می‌شوند.اژه‌ای درخصوص آخرین اطلاعات از پرونده بانک صادرات نیز با بیان اینکه هنوز حکم قطعی نشده، افزود: برای حدود ۴۰ نفر حکم صادر شده است.او همچنین درباره اطلاعات جدیدی از پرونده متهمان سفارت عربستان توضیح داد: در مورد پرونده ویژه روحانیت، اطلاع جدیدی ندارم، اما محاکمه صورت نگرفته است و باید تعیین وقت انجام شود. در این پرونده دادگستری کسی بازداشت نیست و با قرار آزاد شده‌اند.سخنگوی قوه قضائیه درخصوص ممنوعیت تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: یک قانون داریم که استفاده از ماهواره ممنوع است و اگر کسی مخالف آن عمل کند، پیگیری می‌شود. ماهواره‌هایی که تبلیغات از آنها پخش می‌شود، اگر علیه نظام باشند، کمک به جریانی علیه کشور و نظام می‌شود، اما گاهی وقت‌ها ممکن است همان موردی که تبلیغ می‌شود مشکلی داشته باشد.