گروه خبر: نمایندگان مجلس دهم در جلسه علنی روز گذشته پارلمان، یک فوریت طرح نسخ برخی از قوانین در حوزه مالیات را به تصویب رساندند. بر این اساس این اولین مصوبه‌ای است که نمایندگان مجلس جدید با آن موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت، عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه در دفاع از فوریت این طرح گفت: نزدیک به ۱۱۰ سال از قانونگذاری در کشورمان می‌گذرد که متاسفانه با انبوه قوانین در این مدت روبه‌رو بوده‌ایم، این در حالی است که هیچ قانونی در گذشته حذف نشده که خود محل ایراد است. او یادآوری کرد که مقام معظم رهبری نیز درخصوص انبوه قوانین و حذف آنها تاکید زیادی داشته‌اند. حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان نیز در موافقت با یک فوریت طرح مذکور گفت: فوریتی مهمتر از این نیست که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل صورت گیرد؛ ما قوانینی تصویب کرده‌ایم در حالی که قوانین دیگر را بلاتکلیف گذاشته‌ایم. از سوی دیگر بسیاری از قوانین مجلس، قوانین دیگر را تعیین‌تکلیف نکرده در حالی که باید مشخص شود که نسخ شود یا خیر.

رد فوریت نسخ برخی قوانین

مجلسی‌ها در اقدامی دیگر با یک فوریت طرح اعلام نسخ برخی قوانین مصوب مجلس از ابتدای سال ۱۳۱۰ تا پایان سال ۱۳۲۸ مخالفت کردند.

تصویب اعتبارنامه منتخبان تبریز

از سوی دیگر، در جلسه علنی روز گذشته مجلس، اعتبارنامه منتخبان راه یافته از حوزه انتخابیه تبریز در دومین مرحله انتخابات، به تصویب رسید. زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، شهاب‌الدین بی‌مقدار و محمداسماعیل سعیدی ۴ منتخب مرحله دوم انتخابات از حوزه انتخابیه تبریز هستند.

ریش‌سفیدی برای تعیین‌تکلیف کمیسیون‌ها جواب نداد

در خبری دیگر بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس دیروز اعلام کرد: ریش‌سفیدی برای تعیین‌تکلیف اعضای کمیسیون‌ها و مدیریت کمیسیون‌های پرمتقاضی جواب نداد. او گفت: براساس قانون رای مخفی روسای شعب و یکی از نواب رئیس تکلیف کمیسیون‌ها را روشن خواهد کرد تا به نحوی توزیع نمایندگان در کمیسیون‌ها مشخص شود. او افزود: چند جلسه برای تعیین‌تکلیف کمیسیون‌ها برگزار شد و امیدواریم مرحله پایانی و آرای مخفی باعث شود ظرف یکی دو روز آینده کمیسیون‌ها تعیین‌تکلیف شوند.