گروه خبر: محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین روز گذشته در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه مجلس دهم ظرفیت همکاری با دولت را در جهت حل مسائل دارد، گفت: انطباق مجلس با مواضع دولت یک آرزوی دست‌نیافتنی است. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ کاندیدا خواهد شد، گفت: خیر این خواب‌ها تعبیر نمی‌شود و ما با دکتر روحانی کار داریم؛ بنابراین به هیچ وجه قصد کاندیداتوری ندارم و جزو کاندیداها نیستم. به گزارش «ایسنا»، وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری و واکنش اصولگرایان گفت: ابتدا باید دید که آقای احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات وارد می‌شوند یا خیر، بنابراین هنوز زود است که در این زمینه جمع‌بندی داشته باشیم. عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در مورد نقدهای آشکار به شخص محموداحمدی‌نژاد گفت: طبیعی است که آقای لاریجانی از عملکرد آقای احمدی‌نژاد راضی نیستند و برداشت مثبتی از عملکرد دولت نهم و دهم ندارند.

بنده نیز معدل دولت نهم و دهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم البته معتقدم نکات مثبتی داشته است که می‌تواند تقویت شود.باهنر در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه خوشبختانه در مجلس دهم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و مستقلین کارشان را خوب شروع کردند، تصریح کرد: به نظرم اتفاق تغییردهنده‌ای در شکل‌گیری فراکسیون‌های مجلس به وجود نیاید البته طبیعی است که در همه احزاب و تشکل‌ها حتی اعضای شورای مرکزی‌شان اختلاف نظرهایی داشته باشند، اما نتیجه کارها تصمیم واحد است. به گزارش «ایرنا»، وی درباره پیروزی علی لاریجانی نیز گفت: آقای لاریجانی مشی خاص خود را دارد و شخصیت، شخصیت اصولگرا است و ظرفیت هم اصولگرا است. ممکن است در انتخابات لایه‌های اصولگرایی یکسری نقدهایی به هم داشته باشند و این همه جا وجود دارد و در همه جریانات سیاسی وجود دارد اما نتیجه نهایی کار مهم است؛ بنابراین هم رئیس مجلس و هم اکثریت هیات رئیسه از جریان اصولگرایی هستند.

او در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه عده‌ای از اصولگرایان تلاش دارند که ریاست‌جمهوری حسن روحانی یک دوره‌ای شود ارزیابی شما چیست؟ تصریح کرد: اینکه آقای روحانی یا هر رئیس‌جمهوری دیگر متوقع باشد که در کشور مخالف نداشته باشد امکان‌پذیر نیست، بنابراین ممکن است عده‌ای علاقه داشته باشند که دولت روحانی یک دوره‌ای باشد، اما لزوما علاقه آنها نیز به کرسی نخواهد نشست؛ چراکه تجربه نشان داده ریاست‌جمهوری در کشور ما دو دوره‌ای است، اما در سیاست اتفاق غیرممکن وجود ندارد.

باهنر در پاسخ به سوالی در مورد امکان رد صلاحیت روحانی نیز گفت: در مورد رد صلاحیت آقای روحانی هیچ ادله‌ای وجود ندارد البته ممکن است افراد یا احزابی که با ایشان مخالف هستند از هر امکان و تبلیغی برای بیان نظرشان استفاده کنند، اما ما که مدعی اسلام هستیم باید مراقب باشیم در رقابت‌های سیاسی از بداخلاقی‌ها بپرهیزیم. البته این نظر هم وجود دارد که این صحبت‌های پیشگیرانه از سوی برخی دوستان آقای روحانی مطرح می‌شود، اما اینکه بگوییم ایشان صلاحیت ریاست‌جمهوری ندارند چنین چیزی تا به حال مطرح نشده است. او در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان چه کسی را برای مقابله با روحانی در انتخابات ۹۶ مد نظر دارند، گفت: اگر هم داشتیم اسمش را نمی‌گفتیم، اما نداریم چون هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم؛ چراکه هنوز روشن نیست اصولگرایان از آقای روحانی حمایت کنند یا نکنند.