گروه خبر: سیدحسن خمینی چهارشنبه‌شب با حضور در برنامه «نگاه یک» در شبکه یک سیما، با اشاره به اینکه «دینداری تنها به شریعت و حفظ ظواهر محدود نمی‌شود» اظهار کرد: گاهی به محض اینکه می‌گوییم دینداری، سخن از حجاب و نماز و روزه مطرح می‌شود؛ اما دینداری تنها اختلاط زن و مرد نیست، دینداری یعنی مردمداری، ظلم‌ستیزی و اینکه کسانی حق دیگران را در جامعه نخورند. یادگار امام خمینی (ره) افزود: دینداری یعنی در جامعه فقر نباشد و مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس از کسی، سخن بگویند.وی همچنین با بیان اینکه «امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن محدود کرد» گفت: امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن و ممنوع‌البیان کردن، محدود کرد و چنین کارهایی، تمسخر خودمان است.

دربخشی از این گفت‌وگو، سیدحسن خمینی به تذکرهای عوامل پشت صحنه به خودش اشاره کرد و گفت: دوستان فیلمبردار مدام به من تذکر می‌دهند که در جای خودم ثابت بنشینم، اما بالاخره ناپرهیزی کردید و بعد از سال‌ها ما را به تلویزیون دعوت کرده‌اید و کمی طول می‌کشد تا ما به فضا عادت کنیم.سیدحسن خمینی در پایان صحبت‌هایش با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید صداوسیما اظهار کرد: امیدواریم شاهد صداوسیمایی بازتر و بهتر از گذشته باشیم. همچنین به گزارش انتخاب، وی گفت: عده‌اى که در انقلاب نقشى نداشتند، وقتى پلو را آوردند سر سفره نشستند. البته سفره انقلاب متعلق به همه است؛ اما جا را براى بقیه تنگ نکنند.

اخلال در سخنرانی

همچنین به گزارش «ایرنا» عده‌ای با ایجاد همهمه و سر و صدا در سخنرانی روز جمعه سیدحسن خمینی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) اخلال کردند. به گزارش «ایرنا» این اقدام در سال‌های گذشته نیز به نوعی تکرار شده است. در همین حال به گزارش خبرآنلاین، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در واکنش به شعارهای علیه سیدحسن خمینی در حرم امام (ره)گفت: اصولا اینکه دریک سخنرانی افراد به قصد برهم زدن آن باشند کاردرستی نیست، البته سخنران نیز باید رعایت احساسات و اعتقادات مردم را داشته باشد. وی افزود: شخصا از اینکه افرادی در موقع سخنرانی نوه امام شعارهایی را علیه ایشان درست کنند، کار درستی نمی‌دانم.