گروه خبر: اعضای هیات‌رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) پس از برگزاری جلسه علنی با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دیدار طبق سنوات گذشته انجام می‌شود و در دوره‌‌های پیشین نیز نمایندگان مجلس پس از تایید اعتبارنامه و به جا آوردن مراسم تحلیف با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کردند.

بررسی اعتبارنامه منتخبان تبریز در دستور کار مجلس

همچنین، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که چهار منتخب تبریز در جلسات علنی این هفته مجلس مراسم تحلیف خود را به جا می‌آورند. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به تایید انتخابات حوزه انتخابیه تبریز از سوی شورای نگهبان گفت: بر اساس روال موجود چهار منتخب تبریز احتمالا این هفته در صحن علنی مجلس مراسم تحلیف خود را به جا می‌آورند و رسیدگی به اعتبارنامه آنها نیز در شعب مربوطه آغاز می‌شود تا پس از تایید شعبه اعتبارنامه آنها در صحن علنی مطرح شود و به تصویب برسد. کمیسیون‌های تخصصی نیز هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

نشست مشترک دولت و مجلس در ماه رمضان

در خبری دیگر، غلامرضا کاتب، عضو دیگر هیات رئیسه مجلس از برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس به احتمال زیاد در ماه رمضان خبر داد. او افزود: بعد از تشکیل و آغاز به کار مجلس دهم این نشست، نخستین نشست مشترک دولت و مجلس خواهد بود که دولت فعلا بیست و هفت ماه رمضان را پیشنهاد داده است.

اولویت‌های نمایندگان تهران در مجلس دهم

از سوی دیگر، محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس از برنامه نظام‌مند مجمع نمایندگان استان تهران برای حل معضلات پایتخت خبر داد و گفت: حل مشکلات حاشیه‌نشینی، مقاوم‌سازی سازه‌ها، آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی در اولویت برنامه‌های این مجمع است.

گزارش وزارتخانه‌های اقتصادی در صحن

در خبری دیگر مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه نخستین دستورکار هیات رئیسه مجلس دهم ارائه گزارش از سوی وزارتخانه‌های اقتصادی درصحن علنی است، به خبرگزاری خانه ملت گفت: میزان مصرف، تولید و واردات سوخت به‌ویژه بنزین با حضور وزیر و مسوولان وزارت نفت در صحن علنی مجلس شفاف‌سازی می‌شود.