گروه خبر: سومین جلسه علنی مجلس دهم که دیروز برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه شد.

در این جلسه اعتبارنامه‌های تمامی نمایندگان به تصویب رسید؛ در حالی که تصویب کامل اعتبارنامه و اعتراض نکردن به آنها موضوعی بی‌سابقه در میان مجالس ادوار گذشته است. در میانه گزارش شعب بررسی اعتبارنامه‌ها، سکینه الماسی نماینده دیر و کنگان برای قرائت اسامی پشت تریبون قرار گرفت و همزمان علی لاریجانی با لبخندی خطاب به او گفت: «رسانه‌ها ظلمی به خانم الماسی کردند. من در زمانی که شما شعر زیبا را می‌خواندید خسته بودم و چشم خود را مالش می‌دادم. رسانه‌ها شیطنت کردند، شما باید از این به بعد پوست کلفت باشید، رسانه‌ها از این شیطنت‌ها زیاد می‌کنند.» الماسی دو روز پیش هنگام قرائت گزارش شعبه ۱۱، سخنانش را عبارت «به نام خداوند رنگین کمان» آغاز کرد.

شوک کواکبیان به فراکسیون امید

اعلام نام مصطفی کواکبیان به‌عنوان نامزد ریاست مجلس، با واکنش شدید اعضای فراکسیون امید مواجه شد؛ به‌طوری‌که چندین‌بار از کواکبیان خواستند انصراف خود را اعلام کند. قاضی‌زاده، عضو هیات‌رئیسه موقت مجلس نیز از کواکبیان پرسید انصراف داده یا خیر که با پاسخ منفی این نماینده مواجه شد. هنگامی که برگه‌های رأ‌گیری توزیع و رأی‌گیری آغاز شد چند نفر از نمایندگان لیست امید از هیات رئیسه خواستند انصراف کواکبیان را اعلام کند، اما در ابتدا قاضی‌زاده و پس از آن لاریجانی توضیح دادند زمانی که رای‌گیری آغاز شده امکان انصراف وجود ندارد.

دست تکان دادن کواکبیان

دقایقی پیش از اعلام نتایج انتخابات نیز کواکبیان با لبخند برای علی لاریجانی دست تکان می‌داد. لاریجانی نیز با لبخند خطاب به نمایندگان گفت: «آقای کواکبیان از انتهای مجلس بای بای می‌کنند.» کواکبیان قصد داشت با این کار به لاریجانی اعلام کند که انصراف داده است و نامزد نیست.

تبریک‌های جمعی

پس از قرائت آرای نامزدهای نواب رئیس، توسط علی لاریجانی، رئیس مجلس نمایندگان عضو فراکسیون امید به مسعود پزشکیان و علی مطهری تبریک گفتند و ابراز خوشحالی کردند. پس از آن نمایندگان عضو فراکسیون امید، مطهری را که قصد تبریک گفتن به پزشکیان را داشت، همراهی کردند. سپس پزشکیان و مطهری در مقابل خبرنگاران و عکاسان قرار گرفتند و برای آنها دست تکان دادند و به عکاسان علامت پیروزی را نشان می‌دادند.

شوخی خانوادگی لاریجانی با مطهری

در این هنگام علی لاریجانی داماد شهیدمطهری، به نمایندگانی که علی مطهری را همراهی می‌کردند، گفت: از وی کمی فاصله بگیرید به وی زیاد فشار نیاورید. رئیس‌مجلس همچنین از مطهری خواست که در صندلی خود بنشیند و گفت: من نگران حال شما هستم؛ جواب همشیره‌تان را نمی‌دانم چه بدهیم. با رایی که نمایندگان مجلس دهم دیروز به گلدان‌های انتخاب اعضای هیات رئیسه دائم ریختند، داماد و فرزند شهید مطهری بر صندلی ریاست و نایب‌رئیسی مجلس دهم تکیه زدند.