محکومیت عملیات‌های تروریستی در طرطوس و جبله سوریه

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه عملیات‌های تروریستی در طرطوس و جبله سوریه را محکوم کرد. جابری‌انصاری با محکوم کردن عملیات‌های تروریستی انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در طرطوس و جبله سوریه گفت: «جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد به وظایف و مسوولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در رویارویی همه‌جانبه با این پدیده شوم و غیرانسانی عمل کند.»

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، جابری‌انصاری روز گذشته عملیات‌های تروریستی انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در شهرهای جبله و طرطوس سوریه را که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه سوری شد شدیدا محکوم کرد و با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این عملیات‌های تروریستی و ملت و دولت سوریه ابراز همدردی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: «تروریسم و افراط‌گرایی خطری جدی برای ملت‌های منطقه و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد به وظایف و مسوولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در رویارویی همه‌جانبه با این پدیده شوم و غیرانسانی عمل کند.»

به گزارش «ایرنا» حملات انتحاری روز دوشنبه در طرطوس و جبله سوریه ۱۰۰ کشته و بیش از ۴۰۰ نفر زخمی به دنبال داشت. در این حملات انتحاری که داعش مسوولیت آنها را برعهده گرفت، مراکز پرجمعیت از جمله پایانه اتوبوس شهری و یک بیمارستان مورد هدف قرار گرفت.