گروه دیپلماسی: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شنبه شب گذشته با حضور در منزل شهید «سید مصطفی بدرالدین» در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی بیروت با خانواده این شهید دیدار و تاکید کرد که شهادت «ذوالفقار» مصیبتی برای همه امت اسلامی است.

به گزارش «ایرنا» به نقل از روزنامه الاخبار، سردار سلیمانی ضمن تسلیت به خانواده شهید بدرالدین، خطاب به «ام عدنان» مادر «ذوالفقار» گفت که «ما یک فرمانده و برادر عزیز را از دست دادیم، این مصیبت، مصیبتی برای همه امت اسلامی است، خسارت از دست دادن شخصیتی مانند ذوالفقار به یک کشور یا منطقه یا ضاحیه جنوبی بیروت محدود نمی‌شود.» سردار سلیمانی خطاب به علی پسر شهید بدرالدین تاکید کرد: «شما باید در مسیر پدرت حرکت کنی و الگویی برای همه جوانان و نسل خود باشید.» الاخبار افزود: «سردار سلیمانی، ۴۵ دقیقه درمنزل شهید بدرالدین بود و سپس عازم روضه الشهیدین شد و با آرامش بر سر مزار شهدا از جمله شهید عماد مغنیه و شهید ذوالفقار حاضر شد و با قرائت آیاتی از قرآن‌کریم به آنان ادای احترام کرد.» همچنین حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در سفر به لبنان علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مراسم ویژه حزب‌الله برای تکریم مقام شهید مصطفی بدرالدین شرکت کرد. معاون وزیر امور خارجه که از سوی محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان همراهی می‌شد، با حضور در منزل شهید بدرالدین با خانواده این فرمانده بزرگ دیدار و مراتب تسلیت و تبریک همه ملت و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را به آنان ابلاغ کرد. معاون وزیر امور خارجه که جمعه شب در راس هیاتی سیاسی و امنیتی برای دیدار با خانواده شهید بدرالدین وارد بیروت شد، بامداد یکشنبه پایتخت لبنان را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدار با سیدحسن نصرالله

امیرعبداللهیان در سفر به بیروت با دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز دیدار داشت. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، سیاست ایران در مبارزه با تروریسم و کمک‌های تهران به حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای را ستود. به گزارش «ایرنا» دبیرکل حزب‌الله همچنین تاکید کرد: «طرف‌هایی که در منطقه با تمرکز بر روش‌های نظامی، امنیتی و استفاده ابزاری از تروریسم اهداف خود را دنبال می‌کنند، مسبب بی‌ثباتی و رشد تروریسم هستند.» سیدحسن نصرالله و امیرعبداللهیان در این دیدار آخرین تحولات در منطقه به ویژه سوریه، فلسطین و لبنان را بررسی کردند. در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان شهادت سید مصطفی بدرالدین معروف به «ذوالفقار» فرمانده و مجاهد بزرگ حزب‌الله در رویارویی با تروریسم صهیونیستی و تکفیری را به دبیرکل حزب‌الله تبریک و تسلیت گفت. براساس این گزارش، سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از مقام شهدای مقاومت و مبارزه با تروریسم تاکید کرد: «اگر ایثارگری و جانفشانی شهدای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم و شهدای مدافع حرم نبود، امروز هیچ امنیتی در منطقه وجود نداشت.» دبیرکل حزب‌الله لبنان با انتقاد از رفتار کسانی که در مسیر ایجاد تفرقه و شکاف در بین مسلمانان عمل می‌کنند، بر ضرورت حفظ هوشیاری جهان اسلام در مقابل تحرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد. سیدمصطفی بدرالدین معروف به ذوالفقار، فرمانده و مجاهد بزرگ حزب‌الله که برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری به سوریه رفته بود، پنج‌شنبه شب گذشته در اثر انفجاری بزرگ در یکی از مقرهای حزب‌الله نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق به شهادت رسید و عصر جمعه در مراسمی با شکوه در ضاحیه جنوبی بیروت تشییع شد و در کنار دیگر شهدای مقاومت به ویژه شهید «حاج عماد مغنیه» دوست، برادر و همرزم دیرین خود آرام گرفت. حزب‌الله لبنان با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که ذوالفقار حزب‌الله در اثر حمله توپخانه‌ای گروه‌های تروریستی تکفیری موجود در منطقه به شهادت رسیده است. از سوی دیگر سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات ایران نیز در پیام تسلیت به مناسبت شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان تاکید کرد: «مبارزه با تروریسم و بربریت تکفیری‌های خشن و دفاع از حریم اهل البیت (علیهم‌السلام)، افتخار بی‌نظیری است که بر جبین خونین این شهید والامقام تا ابد نقش خواهد بست.» به گزارش «ایرنا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، علوی در این پیام افزود: «اینجانب ثلمه بزرگ فقدان این شهید پاکباز را به همرزمان و یاران دلیرش، علی الخصوص جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه حضرت حق، پیروزی عاجل سپاه اسلام را خواستارم.»