گروه خبر: به‌دنبال تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری از سوی عده‌ای خودسر روز گذشته روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حادثه اخیر شهر جونقان، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان با پیگیری موضوع از دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، از طریق مقامات محلی موضوع آسیب‌رسانی به تندیس سردار اسعد بختیاری را پیگیری کرده است. به گزارش «ایرنا» در این بیانیه آمده است: همچنین نماینده دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در منطقه مستقر شده و مسائل را در صحنه پیگیری می‌کند. خوشبختانه با کنترل مساله در محل از طریق استاندار چهارمحال و بختیاری و دستگیری دو نفری که عامل حادثه بودند، نیازی به پیگیری مساله از طریق شورای امنیت ملی پیدا نشد. همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مقامات مسوول خواسته‌است باید تنبیه لازم برای افراد خاطی و محرکان آنها صورت پذیرد.

دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری

همچنین به گزارش فرارو بهمن عسگری سوادجانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری خبر داد. وی با بیان اینکه دو عامل تخریب این مجسمه دستگیر شدند، افزود: علت این اقدام توسط عاملان تاکنون نامشخص است.

تکذیب پیگیری در شورای‌عالی امنیت ملی

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» شورای‌عالی امنیت ملی خبر پیگیری موضوع تخریب یک تندیس توسط دبیر این شورا را تکذیب کرد. دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کرد: درخواست پیگیری در موضوع تخریب تندیس در یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری در چارچوب وظایف دستگاه‌های انتظامی محلی قابل پیگیری است. پیش از این محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس تلفنی از دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خواسته بود تا به فوریت موضوع هجمه به نمادهای قومی و تاریخی بررسی و پیگیری شود. چند روز پیش برخی افراد خود سر با حمله به قلعه سردار اسعد، یکی از پیشتازان جنبش مشروطه خواهی ایران، مجسمه این قهرمان ایرانی را با تیشه تخریب کردند.