خبرگزاری میزان: سازمان حج و زیارت درخصوص حج تمتع سال ۹۵ بیانیه‌ای منتشر کرد. در متن این بیانیه آمده است: «بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بر اساس وظایف خود مبنی بر فراهم ساختن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی زود‌هنگام جهت اعزام حجاج ایرانی، از مدت‌ها قبل پیگیر انجام مذاکرات و امضای صورتجلسه توافقات حج سال جاری بوده است که پس از سه ماه تأخیر از جانب دولت عربستان در تعیین زمان ملاقات و صدور روادید برای اعضای هیات حج جمهوری اسلامی ایران، سرانجام مذاکرات در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ برگزار شد. لیکن با توجه به وعده‌های مسوولان وزارت مزبور در مورد رفع ابهامات موجود در پیش‌نویس توافقنامه، مقرر شد که وزارت حج عربستان نظر صریح وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری سعودی را درخصوص موارد ذیل اعلام دارد تا هیات ایرانی مجددا به آن کشور عزیمت کند.

۱- چگونگی صدور روادید حجاج ایرانی با توجه به قطع روابط سیاسی دو جانبه از سوی عربستان. یادآور می‌شود که در مذاکرات صورت گرفته، به هیچ‌وجه پیشنهادی از طرف سعودی درخصوص چگونگی صدور ویزا اعلام نشده است.

۲- انتقال حجاج ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی طبق سنوات گذشته.

ضمنا علاوه بر موارد فوق، موضوع ارائه خدمات کنسولی و حمایت‌های حقوقی از حجاج ایرانی و تضمین امنیت و سلامت آنها با توجه به حوادث سال گذشته همچنان مورد تأکید جدی جمهوری اسلامی ایران بوده است که دولت سعودی باید پاسخگو باشد. بنابراین با توجه به ضیق وقت، ایران مصرا می‌خواهد که دولت عربستان در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن زمینه مناسب برای اعزام حجاج ایرانی بر اساس شرایط سنوات گذشته اقدام کند و مانع انجام فریضه حج آنان نشود.