تسنیم: وزیر دفاع ایران اعلام کرد که شرایط فعلی برجام موقعیت ویژه‌ای را با در نظر داشتن سیاست‌های بدخواهان در آمریکا و متحدان آنها در منطقه به‌وجود آورده است. سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مربوط به برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، با تشریح نتایج و دستاوردهای برجام ابراز کرد: شرایط فعلی برجام، موقعیت ویژه‌ای را با در نظر داشتن سیاست‌های بدخواهان در آمریکا و متحدان آنها در منطقه به‌وجود آورده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چالش‌های مختلف در عرصه جهانی و منطقه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با شرایطی رو‌به‌رو است که قدرت‌های فزون طلب با رویکرد سلطه جویی و بی‌نظمی و جنگل‌گونه درصدد اعمال تبعیض و بی عدالتی نسبت به کشورها و ملت‌های آزاد و مستقل هستند. او افزود: ما باید با حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مولفه‌های رشد قدرت خود بتوانیم در شرایط منطقی و متوازن، مناسبات دفاعی را با کشورهای مختلف گسترش دهیم. سردار حسین دهقان گفت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره الگوهای سنجیده بر اساس مدل همکاری مبتنی بر تعامل سازنده و شفاف و صادقانه را با کشورهای مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی بین وزارت دفاع و وزارت امور خارجه تاکید کرد: «ما امیدواریم در چارچوب شناخت چالش‌های پیچیده و چاره‌اندیشی نسبت به معضلات چند لایه، با تشریک مساعی و رایزنی‌های تنگاتنگ بین دو وزارتخانه، بتوانیم همکاری‌های وزارت دفاع را همتراز با دیگر مناسبات جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای مختلف در اروپا و آفریقا، آسیا و آسیای میانه در پرتو شرایط پسا‌برجام ارتقا بخشیم.»