گروه خبر: مرحله دوم انتخابات مجلس دهم دیروز در ۵۵ حوزه انتخابیه از ۲۱ استان کشور و برای تعیین تکلیف ۶۸ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. همزمان با آغاز این مرحله از انتخابات حسن روحانی رئیس‌جمهوری در پیامی در صفحه توئیتر خود، آرا، حضور مردم و برگزاری انتخابات را به معنای اهمیت مشورت در انجام امور دانست و تاکید کرد: هر فردی به رای و نظر دیگران اعتنا نکند در مسیر شکست قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در ساعات اولیه برگزاری انتخابات، با حضور در ستاد انتخابات کشور، با اشاره به احتمال تمدید ساعت پایان رای‌گیری از احتمال اعلام نتایج انتخابات تا ساعت ۸ صبح امروز شنبه خبر داد. این موضوعی است که محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور نیز بر آن تاکید کرد. او دیروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور تاکید کرد که نتایج نهایی و تکمیلی دور دوم انتخابات مجلس دهم تا ساعات اولیه صبح شنبه اعلام می‌شود.

مشکل امنیتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس، مقیمی در نخستین ساعات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حضور چشمگیر مردم در تمام ۵۵ حوزه انتخابیه خبر داد. او همچنین به آرامش بسیار خوب حاکم بر تمامی شعب سخن گفت که با مشکل امنیتی و انتظامی هم روبه‌رو نشدند. سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیز با بیان اینکه بخش نظارت شورای نگهبان پس از برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس کار خود را برای مرحله دوم آغاز کرد، گفت: «از صبح دیروز ۷۵ هزار ناظر در پای صندوق‌ها حاضر شده و وظایف خود را انجام دادند». به گزارش خبرگزاری تسنیم، ره‌پیک با بیان اینکه پیش از روز برگزاری انتخابات اقدامات متعددی با هماهنگی بخش‌های نظارتی انجام شد، گفت: «در حوزه‌هایی هم که نیاز به اعزام بازرس بوده، اقدامات لازم انجام شد.» همچنین سید شهاب‌الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه ستادهای انتخابات، امنیت انتخابات، هیات‌های بازرسی و نظارت از چند هفته گذشته در استان فعال بوده‌اند، گفت: «در این مدت نسبت به تخلفاتی که صورت گرفته تذکرات لازم داده شد.» به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران در صورت وقوع هر گونه تخلف در روز انتخابات نیز هیات‌های اجرایی اقدام‌های لازم را انجام خواهند داد و پس از شمارش آرا نتیجه رسیدگی خود را اعلام می‌کنند.محمد فاضل، مشاور وزیر آموزش و پرورش وضعیت تعطیلی مدارس در شهرهای حوزه انتخاباتی را تشریح کرد. او در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد: «مدارسی که به‌عنوان حوزه‌های انتخاباتی در شهرستان‌ها هستند، شنبه تعطیل نیستند». او تاکید کرد: «شمارش آرا به دلیل محدود بودن سریع انجام شده و هیچ مدرسه‌ای نباید به این دلیل تعطیل شود.»