گروه خبر: رئیس ستاد انتخابات کشور از عدم صدور اعتبارنامه مینو خالقی منتخب مردم اصفهان خبر داد. به گزارش «ایسنا» محمدحسین مقیمی درباره آخرین آمار اعتبارنامه صادر شده ازسوی فرمانداری‌های سراسر کشور گفت: «تاکنون اعتبارنامه ۲۲۱ منتخب صادر شده، ولی هنوز اعتبارنامه مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان صادر نشده است که در این باره به‌زودی دفتر حقوقی وزارت کشور توضیحاتی ارائه می‌کند.» مینو خالقی یکی از نمایندگان منتخب مردم اصفهان است که از سوی شورای نگهبان پس از اعلام نتیجه آرا و انتخابش به عنوان یکی از نمایندگان مردم اصفهان، با ابطال آرا رد صلاحیت شد.

به‌دنبال این رخداد، گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌ها بین وزارت کشور و شورای نگهبان آغاز شد. همزمان برخی از نمایندگان مجلس همچون علی مطهری با اعتراض به این اقدام شورای نگهبان خواستار صدور اعتبارنامه او و بررسی صلاحیت او در مجلس شدند. مطهری حتی از احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور اعتبارنامه مینو خالقی سخن گفته است.


پورمختار: ابطال آرای خالقی درست بود

در همین حال روز گذشته محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در واکنش به موضوع ابطال آرای مینو خالقی گفت: «موضوع ابطال رای این نامزد انتخابات به صلاحیت شخصی او بازمی‌گردد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پور‌مختار افزود: «پس از برگزاری انتخابات، مستنداتی به دست شورای نگهبان رسید که در ادامه این شورا این مستندات را احراز کرد تا رای به عدم صلاحیت لازم این نماینده داده شود.» رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای نگهبان در خصوص موضوع ابطال آرای مینو خالقی، تاکید کرد: «یکی از اعضای شورای نگهبان در واقع این واکنش شورا را «کشف حقیقت» می‌نامد که بالاخره در عالم حقوق ما چنین مواردی را داریم.» رئیس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: «معتقدم تفسیر جدید شورای نگهبان در موضوع ابطال آرای مینو خالقی نادرست نیست.»