گروه خبر: سخنان احمد توکلی نماینده تهران، در نخستین نشست علنی بررسی کلیات لایحه بودجه 95 درباره برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، با حواشی بسیاری همراه بود؛ حواشی که البته به دستاویزی تازه برای انتقاد منتقدان دولت تبدیل شد. از این رو، روز گذشته، کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با «ایرنا» اعلام کرد که این دولت هیچ بدهی به صندوق توسعه ملی ندارد و همه آنها تسویه شده است.

پیش از او نیز سیدصفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با روزنامه ایران در پاسخ به برخی ادعاها درخصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب صندوق توسعه ملی تاکید کرده بود که در دولت روحانی هیچ برداشت غیر‌مجازی از منابع صندوق صورت نگرفته است.ماجرای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی داستان تازه‌ای نیست. پیش از این هم موضوع برداشت ۱/ ۴ میلیارد دلاری دولت از این صندوق به جدال میان دولت و مخالفانش منجر شده بود. این بار اما سخنان احمد توکلی در جلسه روز یکشنبه مجلس حین بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۵، ماجرای جدیدی را رقم زد. به گزارش خبرگزاری فارس، او در سخنانی در موافقت با کلیات لایحه مذکور، با اشاره به عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد در برداشت از صندوق توسعه ملی گفت: «در روزهای پایانی دولت قبل، شورای‌عالی امنیت ملی مصوبه‌ای داشت که ۵/ ۲ میلیارد دلار برای واردات دارو و کود و کالای اساسی بدون سود و شش ماه به وزارت کشاورزی قرض داده شود. اما شرکت جهاد سبز، ۴۲ میلیارد تومان آن را هزینه خرید دو ساختمان در تهران کرد در حالی که باید شش ماهه آن را پرداخت می‌کرد.» ذکر این ارقام و انتشار آن در روزنامه‌های اصلاح طلب باعنوان افشای تخلف تازه محمود احمدی‌نژاد موجب شد تا توکلی در جوابیه‌ای به آنها این تخلف را، تخلف دولت روحانی ذکر کند که به اشتباه به رئیس‌جمهوری سابق نسبت داده شده است، اما فردای آن روز احمد توکلی این بار مجبور شد تا به روزنامه کیهان به دلیل درج تیتری با عنوان تخلف ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی دولت راستگویان، تکذیبیه بفرستد. او در بخشی از متن تکذیب خود نوشت: «وقتی ۱۵۲ میلیارد تومان ۱۰۵ هزار میلیارد تومان می‌شود، چه احمدی‌نژاد این رقم وحشتناک را تلف کرده باشد یا روحانی، باید فاتحه نظامی را خواند که روسای جمهورش چنین تخلفاتی مرتکب می‌شوند.» در میانه این پاسخ و تکذیب‌ها روز گذشته کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» اظهار کرد: «متاسفانه آقای توکلی دو موضوع را با هم خلط کرده و مدعی است که از منابع صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دولتی پرداخت شده در حالی که اینگونه نبوده است.»او همچنین گفت: «اگر چنانچه آقای توکلی اسنادی مبنی‌بر برداشت از صندوق توسعه ملی دارد، ارایه دهد تا پیگیری شود.»

پالیزدار اضافه کرد: «متاسفانه آقای توکلی به مصوباتی اشاره می‌کند که تمامی آنها دارای طبقه‌بندی محرمانه است و اعلام آنها تخلف محسوب می‌شود.»